אוביאשי היפנית בחרה ב-LiDAR של אינוויז לעגורן אוטונומי

18 דצמבר, 2021

אוביאשי היא אחת מחברות הבנייה הגדולות ביפן. החיישן של אינוויז יאפשר לעגורן לזהות כלים ואנשים באתר הבנייה. אוביאשי שואפת לפתח "אתר בנייה אוטונומי"

בתמונה למעלה: גורד שחקים בטוקיו שנבנה על-ידי אוביאשי

חברת הבנייה היפנית אוביאשי (Obayashi) בחרה בחיישן ה-Lidar של חברת אינוויז (Innoviz) עבור עגורן חצי-אוטונומי שהיא מפתחת. בכוונתה של אוביאשי לפרוס את המערכת הסופית באתרי בנייה ברחבי יפן. הפיתוח הוא חלק מתוכנית של אוביאשי לפתח כלים כבדים אוטונומיים לאתרי בנייה. שיתוף הפעולה בין החברות החל לפני כשלוש שנים.

תפעולו האוטונומי של העגורן יתבסס על יכולות החישה של החיישן של אינוויז, המסוגל לבנות תמונה תלת מימדית ולזהות אנשים וכלים אחרים באתר הבנייה על סמך מדידת החזרי האור מהאובייקטים חזרה אל הגלאי, ועל תוכנת הזיהוי של אוביאשי, המייצרת על סמך המידע מהחיישן התראות והוראות עבור מפעיל העגורן. הפתרון המשולב הופך את תפעול העגורן לאוטומטי במידה רבה ומגביר את בטיחות השימוש.

עולם הבנייה הפך לאחד מהזירות שבהן אנו עדים לאימוץ הולך וגובר של טכנולוגיות אוטונומיות, וזאת מאחר שאתרי בנייה הם לרוב מתחמים סגורים ומוגדרים והכלים נדרשים לבצע רצף יחסית סדור של פעולות. על פי חברת המחקר ResearchAndMarkets, שוק ציוד הבנייה האוטונומי יצמח עד 2030 להיקף של 26.8 מיליארד דולר, בין היתר על רקע תנופת הבנייה במדינות רבות, המחסור בכוח אדם והדרישה בענף לרמת בטיחות גבוהה יותר. 

אוביאשי נחשבת לאחת מחברות הבנייה הגדולות ביפן והכנסותיה בשנה הפיסקאלית של 2021 הסתכמו ב-11.8 מיליארד דולר. לפני כשנה הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם חברת SafeAI האמריקאית, שפיתחה פלטפורמה לתפעול אוטונומי של כלים כבדים. מטרת שיתוף הפעולה היא לפתח אקוסיסטם שלם של "אתר בנייה אוטונומי". שתי החברות ביצעו פיילוט באתר בנייה בסיליקון ואלי, שבו הדגימו שימוש במשאית אוטונומית לפינוי פסולת בניין. מדובר במשאית מתוצרת Caterpillar, שהוסבה לאוטונומית באמצעות הפלטפורמה של SafeAI.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: LiDAR , אוביאשי , אינוויז , אתר בנייה , עגורן