אלביט תוביל מאגד של רשות החדשנות לעבודה משותפת של בני-אדם ורובוטים

19 דצמבר, 2021

מאגד "אסימוב" יפתח טכנולוגיות לעבודה שיתופית של רובוטים ובני אדם בסביבת מחלקה בבית חולים. בחודש שעבר הדגימה אלביט יכולת עבודה שיתופית של נחיל רובוטים ולוחמים

בתמונה למעלה: רובוט קרקעי של אלביט המנוהל באמצעות תוכנת Torch-X

רשות החדשנות אישרה את הקמת מאגד אסימוב שיזמה חברת אלביט מערכות (Elbit), אשר יעסוק במחקר ופיתוח טכנולוגיות לאינטראקציה בין אנשים ומערכי רובוטים הפועלים ביחד לביצוע משימה משותפת. המאגד מובל על-ידי אלביט מערכות תקשוב וסייבר (Elbit Systems C4I and Cyber). מטרת המאגד היא לפתח תהליכים וטכנולוגיות לתקשורת טבעית ומהירה בין רובוטים ובני אדם, לצורך ביצוע משימות משותפות בסביבות משתנות. במסגרת פעילותו המאגד יתמקד במתן פתרון טכנולוגי למערך רובוטים המבצעים משימות שוטפות בסביבה של מחלקה בבית החולים.

חברת אלביט כבר מעורבת בפיתוח מערכות שבהן התבצע תפעול משותף של משימות על-ידי רובוטים ובני אדם, ועל ידי בני ארדם הפועלים בצוותא עם מערך היברידי של כלים אוטונומיים: רובוטים קרקעיים ורחפנים אוטונומיים הפועלים בצותא במתכונת של נחיל (Swarm). פלטפורמת Torch-X של החברה היא מערכת תוכנה מבוססת בינה מלאכותית הממוקדת בתיאום הפעולות של כלים רובוטיים מול כלים רובוטיים אחרים, ומול משתמשים אנושיים.

צבא הולנד מתעניין בטכנולוגיית העבודה השיתופית של אלביט

התוכנה מאפשרת למפקד המקומי להקצות משימות לכלים הרובוטיים וללוחמים האנושיים, ולקבל מהיחידות הרובוטיות מידע על איתור מטרות והמלצות כיצד לנטרל אותן. המפקד שולט ברמת האוטונומיות של הרובוטים השונים, ויכול להפעילם ברמות בקרה שונות: משליטה מלאה מרחוק ועד הפעלה אוטונומית מלאה. בסרטון קונספט של אלביט שעלה לרשת בחודש שעבר, ניתן לראות רובוטים קרקעיים המובילים את הכוחות אל אתרים מסוכנים, מאתרים איומים ובמקרה הצורך משגרים רחפנים שהם נושאים בקרבם, לצורך איסוף מידע מזוויות תצפית נוספות.

באמצע נובמבר 2021 ביצעה הדגימה אלביט בפני הצבא ההולנדי יכולת הפעלה מבצעית של המערך עבור תוכנית ההערכה של צבא הולנד להפעלת כלים רובוטיים אוטונומיים (Robotic Autonomous Systems – RAS). ההדגמה בוצעה בצפון הארץ, ובמהלכה ביצעו שני רחפנים רובוטיים, רכב קרקעי רובוטי ומפעיל אנושי, סדרה של פעולות מבצעיות, בהן איסוף מידע, זיהוי מטרות, ואספקת ציוד ללוחמים בשטח. מנהל קבוצת המודיעין והסייבר באלביט, גיל מעוז, הסביר שההדגמה התמקדה בהצגת היכולת של נחיל אוטונומי להיעזר בתוכנת בינה מלאכותית ולעבוד בשיתוף פעולה עם מפעילים אנושיים”.

הנושאים בהם יעסוק מאגד אסימוב:

  • שליטה ובקרה על מערך רובוטים הפועלים בסביבה הטרוגנית.
  • הרובוט כישות חברתית, מודלים התנהגותיים לאינטראקציה עם רובוטים (קודי התנהגות).
  • חיזוי כוונת המפעיל/רובוט והבטחת פונקציונליות ושימושיות הממשק לרובוט usability & sustainability.
  • מתודולוגיות לקביעת רמות האוטונומיה של פלטפורמה רובוטית (Adjustable Autonomy), החלטה על רמות ואופן שיתוף הפעולה.
  • ממשקים מתקדמים של מפעיל-רובוט ופיתוח תקשורת טבעית ומובנת seamless & natural & understandable interaction.
  • מדדים לאיכות הממשק אדם-רובוט Quality of Interaction.

למידע נוסף: אלביט הדגימה יכולת הפעלה של נחיל רובוטים

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , רובוטיקה , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , מאגד , רובוטים , רשות החדשנות