פפסיקו חוסכת במים בעזרת WINT

12 ינואר, 2022

הפתרון של ווינט, שמוטמע בעשרות ממפעלי פפסיקו, מתממשק למערכת המים במפעל או בבניין ומאתר באמצעות AI חריגות בצריכה שעשויות להעיד על דליפה או בזבוז. החברה השלימה גיוס של 15 מיליון דולר בהובלת אינסייט פרטנרס

חברת פפסיקו (PepsiCo) החלה להטמיע את פלטפורמת ניהול המים וזיהוי הדליפות של חברת WINT מפארק אפק בראש העין בעשרות ממפעליה ברחבי העולם, במסגרת מאמציה של ענקית המזון והמשקאות האמריקאית לחסוך בצריכת המים. פפסיקו הציבה יעד ראשוני להפחתת תצרוכת המים ב-15% עד שנת 2025, וזאת כחלק מתוכנית רב-שנתית כוללת יותר שנועדה לחסוך במשאבים ולצמצם את הפגיעה הסביבתית הנובעת מפעילותה.

הפלטפורמה של WINT מתממשקת עם מערכות המים במפעל ויודעת לזהות, באמצעות אלגוריתמים חכמים, חריגות בצריכת המים בקו הייצור, בין אם כתוצאה מתקלה טכנית כמו שסתום או מנוע תקולים או פשוט מבזבוז-יתר. ירון דיציאן, סמנכ"ל המוצרים והאסטרטגיה של WINT, סיפר בשיחה עם Techtime כי יש שינוי בגישה של מפעלי תעשייה בכל הנוגע לשימוש במים. "מגזר התעשייה אחראי לכחמישית מתצרוכת המים העולמית. מים זה משאב זול ועל כן החיסכון במים לא היה עד כה בראש סדר העדיפויות של החברות התעשייתיות. כיום, על רקע המודעות הסביבתית הגוברת ומאחר שבזבוז מים גם מגדיל את חתימת הפחמן, אנחנו עדים לשינוי ורצון להשתמש במים בצורה יעילה יותר. יש לנו עם פפסיקו שיתוף פעולה אסטרטגי וארוך טווח, והכוונה היא להרחיב את הטמעת הטכנולוגיה שלנו לעוד ועוד מפעלים של פפסיקו."

לזהות אסלה דולפת בקומה ה-20

לצד המגזר התעשייתי, שוק היעד העיקרי שבו פועלת WINT הוא עולם בנייני המגורים והמשרדים רבי-הקומות, שגם בהם ישנה בעיה כרונית של בזבוז מים שעובר מתחת לרדאר. כך למשל, לפי ההערכה, מדי שנה משלמות חברות הביטוח בארצות הברית בעולם כ-13 מיליארד דולר בעקבות נזקי מים באתרי בנייה ובניינים. באנגליה נאמד הסכום במיליארד ליש"ט.

הפלטפורמה של ווינט היא פלטפורמה אנליטית המתבססת על איתור דליפות ובזבוז מים באמצעות זיהוי אנומליות בגרף צריכת המים של הבניין. כדי לייצר את הדאטה הדרוש, מתקינים מהנדסי החברה מוני מים סטנדרטיים בנקודות אסטרטגיות שונות בצנרת הבניין. באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה המערכת לומדת את דפוסי הצריכה של הברזים השונים בבניין, ומתריאה בפני מנהלי התחזוקה על כל חריגה שעשויה להעיד על דליפה. להערכת החברה, השימוש בפתרון שלה יכול לחסוך כ-20%-25% בצריכת המים.

דיציאן: "אנשים לא מודעים לכמות המים המתבזבזת בבניין. לפי ההערכה, בממוצע, כרבע מכמות המים שנכנסת לבניין – מתבזבזת. הבעיה שהיא שדליפות מתגלות רק בשלב מתקדם, למשל כשמתפוצץ צינור. המערכת שלנו יודעת לאתר אסלה דולפת בבניין של עשרות קומות". לווינט יש כ-400 לקוחות בישראל ורחבי העולם, ובכלל זה חברת הנדל"ן תדהר, מלאנוקס ומספר חברות ביטוח ישראליות, וכן מוסדות פיננסיים בעולם כמו בנק אוף אמריקה וסיטי בנק. לצד משרדיה הראשיים בראש העין, לחברה יש גם משרדים בבריטניה וארצות הברית והיא מעסיקה בסך הכול כ-50 עובדים.

בתוך כך, הודיעה ווינט השבוע על השלמת סבב גיוס שני בהיקף של 15 מיליון דולר. את הסבב הובילה Insight Partners, קרן הון סיכון ופרייבט אקוויטי גלובלית השוכנת בניו יורק, והשתתפו בו משקיעים מהסבב הראשון הכוללים את מריוס נכט, וכן מספר רב של חברות גלובליות בתחומי הבנייה והנדל"ן. בין החברות הללו ניתן למנות את Suffolk Construction – אחת החברות הקבלניות הגדולות בארה"ב ומובילה ביישום טכנולוגיות בנייה מתקדמות; Consensus Business Group – חברת הנדל"ן הגדולה באנגליה אשר מחזיקה בפורטפוליו נרחב של נכסי מגורים ומסחר, וכן החברות תדהר, אלקטרה, אשטרום, רוגובין וקבוצת ישראל-קנדה. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , ביג דאטה , בינה מלאכותית , גיוסי הון , חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: WINT , ירון דיציאן , פפסיקו