רגע לפני חדלות פירעון, OTI נמכרת לנאייקס ב-4.5 מ' ד'

20 ינואר, 2022

העסקה תכלול בשלב ראשון הלוואה של 5.5 מיליון דולר לסילוק חובותיה של OTI, שהגישה בשבוע שעבר בקשה להליכי פירוק. OTI מעסיקה כ-130 עובדים ומפתחת פתרונות תשלום חכמים לעמדות לא מאוישות

בתמונה למעלה: מיייסדי נאייקס יאיר נחמד (משמאל) ודוד בן אבי

חברת נאייקס (Nayax), המפתחת פתרונות סליקה ותשלום לבתי עסק, עדכנה היום בדיווח לבורסה בתל אביב, כי התקשרה במזכר הבנות מחייב לרכישת חברת און טראק (OTI) מראש פינה, המפתחת פתרונות תשלום חכם לעמדות לא מאוישות. נאייקס תשלם בעבור הרכישה סכום של כ-4.5 מיליון דולר. להערכת נאייקס רכישת OTI תסייע לה לחדור לשווקים גיאוגרפים אסטרטגיים שבהם נוכחותה אינה גבוהה. OTI פעילה בעיקר ברוסיה, יפן וארצות הברית.

הרכישה תבוצע בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון תעמיד נאייקס לטובת און טראק הלוואה בסך של כ-5.5 מיליון דולר, שתשמש את החברה לפירעון התחייבויותיה, וזאת לאחר שהחברה עדכנה לאחרונה כי נקלעה לקשיים תזרימיים. ההלוואה שתעניק נאייקס הינה לתקופה של שנתיים, והיא תישא ריבית שנתית בשיעור של 10%. בשלב השני של העיסקה, שצפוי להתבצע תוך 21 יום ממועד חתימת הסכם ההלוואה, תמוזג OTI (100%) לתוך נאייקס תמורת 4.5 מיליון דולר.

חברת OTI, המעסיקה כ-130 עובדים ופועלת מראש פינה, מספקת מערכות אוטומטיות לתשלום המיושמות בעיקר בתחנות דלק, רשתות מזון, קיוסקים, מכונות ממכר אוטומטיות וכן ובעמדת כירטוס של מערכות הסעת המונים. המערכות מבוססות על פרוטוקול תקשורת בטווח אפס (NFC), המאפשרת לזהות באופן אלקטרוני את כרטיס התשלום ולבצע מיידית את העסקה. המערכות גם מספקות לבתי העסק נתוני טלמטריה מפורטים בזמן אמת המאפשרים לנתח את דפוסי הרכישה ולנהל מלאים בצורה יעילה.

פתרונות תשלום אלקטרוניים של חברת OTI
פתרונות תשלום אלקטרוניים של חברת OTI

מלחמת הסחר סין-ארה"ב פגעה ב-OTI

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 רשנה OTI הכנסות של כ-10.7 מיליון דולר. עם זאת, בעקבות מגפת הקורונה נקלעה החברה לקשיים תזרימיים, ובשבוע שעבר הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בנצרת למתן צו לפתיחת הליכים בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, בקשה אשר סולקה עתה עם התקשרות הצדדים במזכר ההבנות. למעשה, הקשיים העסקיים של OTI החלו עוד בסוף 2018, על רקע מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין. מאחר שייצרה את מערכותיה בסין ואחד משוקי היעד המרכזיים שלה הוא ארצות הברית, המכסים הגבוהים על סחורה שנכנסת מסין נגסו משמעותית בשולי הרווח שלה והיא נאלצה להוציא את הייצור מסין.

מאז החליטה OTI לבצע שינוי אסטרטגי ובניית פתרונות תשלום מלאים, כולל מתן שירותים במתכונת של Software as a Service. במתכונת הזאת, הלקוח משלם תמורת רישוי ותמלוגים לפי מספר העסקאות שהוא מבצע במערכות. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 ההכנסות ממודל ה-SaaS הסתכמו ב-1.2 מיליון דולר. בחודש נובמבר האחרון מונה אמיר עילם למנכ”ל החברה במקומו של יהודה הולצמן, לאחר שנתיים בתפקיד המנכ”ל.

חברת נאייקס הוקמה בשנת 2005 על-ידי המנכ"ל יאיר נחמד ועל-ידי הטכנולוג הראשי דוד בן אבי. כיום החברה פועלת באמצעות עשרה משרדי מכירות גלובליים ומעסיקה כ-500 עובדים. היא מקושרת לכ-80 מוסדות פיננסיים ומהווה מוסד תשלומים מורשה באירופה ובישראל. החברה מציעה פתרונות מלאים לקבלת תשלומים ללא מזומנים, מערכת ניהול ואפליקציית לקוחות. ברבעון הפיננסי שהסתיים בנוסמסר 2021, היא ניהלה 461,000 אבזרי תשלום מקוונים ומכירותיה הסתכמו בכ-31 מיליון דולר. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-3.34 מיליארד שקל.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , ענן , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: OTI , נאייקס