יבמ מוכרת את פעילות הבריאות של וואטסון

23 ינואר, 2022

הקונה היא חברת ההשקעות האמריקאית Francisco Partners. סכום העיסקה לא נמסר. החטיבה כוללת מערך תוכנות ובסיסי מידע רפואיים שמכירותיהם מסתכמות בכמיליארד דולר בשנה

בתמונה למעלה: מערכת GIS מבוססת בינה מלאכותית של חברת יבמ. צילום: יבמ

חברת יבמ מתחילה להפיק נכסים מוחשיים מפרוייקט וואטסון (Watson), שהוא ככל הנראה פרוייקט הבינה המלאכותית הגדול בעולם. יבמ דיווחה שהיא חתמה על הסכם מחייב עם חברת ההשקעות האמריקאית Francisco Partners, שלפיו היא תרכוש מידע רפואי ותוכנות אנליטיקה רפואיות המהוות חלק מחטיבת הבריאות המתבצעת במסגרת פרוייקט וואטסון (Watson Health). העיסקה כוללת נכסים כמו תוכנות Health Insights, בסיס הנתונים MarketScan, בסיס הנתונים הרפואי Micromedex, תוכנות הדמאה רפואיות ועוד. סכום העיסקה לא נמסר.

הנסיונות של יבמ למכור את פעילות הבריאות של פרוייקט וואטסון החלו ככל הנראה לפני שנה. בפברואר 2021 דיווח הוול סטריט ג'ורנל שיבמ מחפשת קונה לפעילות הזאת, אשר מניבה הכנסות של כמיליארד דולר בשנה, אולם היא עדיין אינה ריווחית. פרוייקט וואטסון הוא מאמץ בינה מלאכותית רחב מאוד שיבמ מנהלת בשנים האחרונות. הוא נחשף לראשונה לציבור בשנת 1997 כאשר במסגרת פרוייקט Deep Blue קישרה יבמ מספר מחשבים והריצה עליהם תוכנה שניצחה את אלוף העולם בשחמט.

העשור של פרוייקט וואטסון

השלב הבא היה בניית פרוייקט וואטסון מסביב למשימה לנצח כל שחקן אנושי במשחק הטריוויה Jeopardy. זו היתה משימה שנועדה לדחוף את המפתחים לייצר מערכת בינה מלאכותית גדולה ומקיפה, אשר זכתה באליפות בשנת 2011. מאז המשיכה יבמ את פרוייקט וואטסון והפכה אותו למערך גדול של תוכנות ובסיסי נתונים המשלבים טכנולוגיות בינה מלאכותית שונות כמו לימוד מכונה, אלגוריתמים אנליטיים ורשתות נוירוניות, ומספקים פתרונות לתעשיות ומגזרי שוק אנכיים שונים.

מאז הקמתה לפני 20 שנה, ביצעה Francisco Partners השקעות ביותר מ-400 חברות טכנולוגיות בעלות שווי משותף כיום של כ-30 מיליארד דולר. חברת יבמ הודיעה שהעיסקה תסייע לה למקד את מאמציה בתחום הענן ההיברידי (Hybrid Cloud), אשר מיועד לספק תשתית להעברת המידע של לקוחות עסקיים מהמחשבים הנמצאים במתקני הלקוחות אל סביבה של עננים ציבוריים ופרטיים מרובים. כדי לקדם את האסטרטגיה הזאת, רכשה יבמ את חברת Red Hat בשנת 2018 תמורת כ-34 מיליארד דולר. חברת יבמ נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של כ-116 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות