מדיהטק מתחילה בהדגמות של Wi-Fi 7

23 ינואר, 2022

למרות שתקן Wi-Fi 6/6E מתחיל רק השנה בכניסה מאסיבית אל השוק, המהלך של מדיהטק מרמז על תחילת המירוץ לדור הבא, אשר צפוי להגיע לשוק רק בשנת 2023 ולספק אלטרנטיבה אלחוטית לתקשורת איתרנט מקומית

למרות שתקן התקשורת האלחוטית המקומית Wi-Fi 7 עדיין לא הושלם לגמרי, חברת מדיהטק (MediaTek) הטאיוואנית הכריזה בסוף השבוע שהיא החלה לבצע הדגמות ראשוניות שנועדו להמחיש ללקוחות פוטנציאליים את היכולות של שבבי התקשורת ממשפחת Filogic של החברה. השבבים מספקים כיום קישוריות Wi-Fi 6/6E, ומתוכננים לשמש גם כשבבי תקשורת עבור טכנולוגיות Wi-Fi 7. מנהל חטיבת הקישוריות בחברה, אלן שו, אמר שכניסת מערכות Wi-Fi 7 לשוק תהיה הפעם הראשונה שבה מערכת Wi-Fi יכולה לשמש כאלטרנטיבה אמיתית לתקשורת איתרנט קווית מהירה.

טכנולוגיית Wi-Fi 7 נמצא בשלבי הגדרה  מתקדמים במסגרת תקן IEEE 802.11be. המוצרים הראשונים צפויים להגיע אל השוק במהלך שנת 2023. התקן מהווה הרחבה של תקן IEEE 802.11ax שעליו מבוססות מערכות הדור השישי, אשר רק עכשיו מתחילות להיכנס לשוק. הוא קיבל את הכינוי Extremely High Throughput – EHT מכיוון שהוא מגיע למהירות העברת מידע תיאורטית של כ-30Gbps. לצורך זה אומצו מספר טכנולוגיות חדשות כמו למשל שידור וקליטה ב-16 אלומות אלחוטיות בו-זמנית, שימוש ברוחב פס של 320MHz לכל אלומה, ואפנון במתכונת 4096-QAM, בהשוואה לאפנון 1024-QAM המשמש בתקן Wi-Fi 6/6E.

מטרת התקן החדש היא לספק תשתית תקשורת ביתית וארגונית אשר עומדת בדרישות החדשות של יישומים מבוססי ענן, דוגמת שימוש אינטנסיבי בווידאו, מערכות AR/VR, משחקים מקוונים ועוד. המערכות החדשות יספקו שיפור של פי 2.4 בביצועים בהשוואה ל-Wi-Fi 6/6E. בהתאם למדיניות המסורתית של איגוד Wi-Fi Alliance, התקן החדש יהיה תואם לאחור ויאפשר המשך שימוש חלק באבזרי Wi-Fi מכל התקנים הקודמים. למעשה הוא משפר את ביצועיהם מכיוון שהוא מבוסס על שימוש בתדרי 5GHz, 2.4GHz ו-6GHz הקיימים, ולכן אבזרים בתקן ישן יספקו ביצועים טובים יותר כאשר יעבדו מול נתב העובד בתקן Wi-Fi 7.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: Wi-Fi , מדיהטק