מובילאיי תטמיע את תוכנת ניטור הנהג של סיפיה ב-EyeQ

24 ינואר, 2022

שתי החברות הישראליות חתמו על הסכם רישוי ושיתוף פעולה למשך 7 שנים. התוכנה של סיפיה מזהה הסחות דעת של הנהג. החל משנת 2023, כל רכב חדש באיחוד האירופי יידרש לכלול מערכת ניטור נהג

חברת מובילאיי (Mobileye) מוסיפה מימד חדש לשבב החישה שלה לרכב: ניטור נהג (Driver Monitoring System). הבוקר הודיעה לבורסה בתל אביב חברת סיפיה (Cipia) כי חתמה על הסכם רישיון עם מובילאיי להטמעת תוכנת ניטור הנהג שלה בגרסאות הקיימות והעתידיות של שבב ה-EyeQ של מובילאיי. המוצר המשולב ישווק ויימכר על ידי מובילאיי בשוק הרכב הגלובלי. בעקבות ההודעה מזנקת מניית סיפיה בבורסה בתל אביב בכ-11% והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-286 מיליון שקל.

סיפיה פיתחה מערכת חישה ושליטה המיועדת לפנים הרכב ומשמשת בראש ובראשונה למעקב אחר רמת העירנות של הנהג וזאת באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת מבוססת על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, ומתריעה בכל פעם שרמת ערנותו יורדת. האלגוריתם גם מזהה הסחות דעת כמו שימוש בסמארטפון במהלך נהיגה, עישון, חגירת חגורת בטיחות, הסטת מבט ועוד.

שוק ה-DMS מקבל דחיפה מהרגולטור

מבחינת מובילאיי שיתוף הפעולה נועד לתת מענה לדרישה הרגולטורית הגוברת להטמעת פתרונות DMS ברכבים חדשים. ההתפתחות הרגולטורית המשמעותית ביותר היא באיחוד האירופי, המחייב כי החל מ-2023 כל מערכות ה-ADAS יחויבו לספק גם יכולות של ניטור נהג, וזאת כתנאי לקבלת דירוג הבטיחות הגבוה NCAP. גם סין וארצות הברית מאמצות מדיניות דומה, דבר שצפוי לדחוף משמעותית את כל שוק ה-DMS, שעד כה נחשב למשנה בעולם פתרונות הבטיחות לרכב. לפי חברת המחקר Emergen Research, שוק ה-DMS, שב-2019 גלגל כמיליארד דולר, צפוי לצמוח להיקף של 2.39 מיליארד דולר ב-2027.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות נמשך זמן רב. בעבר הן דיווחו על שיתוף פעולה בתחרות על מספר מכרזים שבהם שולבה תוכנת Driver Sense של סיפיה ביחד עם פתרון הניטור של Mobileye. הפעם מדובר בהסכם מסחרי המסדיר את שיתוף הפעולה ביניהן לפחות למשל 7 שנים. במסגרתו התוכנה תימכר ללקוחותיה ביחד עם הפתרון שלה ותשלב אותה גם בגרסאות הבאות של EyeQ.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: DMS , מובילאיי , סיפיה