מנוע הצמיחה החדש של סיליקום: O-RAN ברשתות הדור החמישי

30 ינואר, 2022

דיווחה על צמיחה של 20% במכירות ב-2021. נאלצה לרכוש מלאים גדולים של רכיבים מהיצרנים ובשוק החופשי - רק כדי לשמור על רציפות הייצור. המנכ"ל אורבך: "המחסור יימשך ב-2022 כולה, וייתכן שגם לאחריה"

בשנת 2021 צמחו המכירות של חברת סיליקום (Silicom) מכפר-סבא בכ-20% והסתכמו בכ-128.5 מיליון דולר. נשיא ומנכ"ל החברה, שייקה אורבך, צופה המשך של הצמיחה גם בשנת 2022, בזכות ההצלחות של החברה בתחום פתרונות הקישוריות ממשפחת Edge Networking ובזכות הכניסה הגוברת של פתרונות Open RAN אל הרשתות החדשות של הדור החמישי.

בשני התחומים החברה נהנית ממגמה משותפת שקיבלה את הכינוי “פיצול והפרדה” של רשתות התקשורת (Decoupling and Disaggregation). מדובר בהפרדה גוברת בין מרכיבי החומרה ומרכיבי התוכנה בתשתיות התקשורת, החל מרמת הרשתות המקומיות והאזוריות, עבור לתקשורת בין שרתים במרכזי נתונים וכלה בתשתיות טלקום קוויות ואלחוטיות (סלולריות).

קו-שבר טכנולוגי

בתחום הרשתות הקוויות ומרכזי הנתונים המגמה הזאת באה לידי ביטוי באמצעות טכנולוגיות NFV, SDN, ו-SD-WAN. בתחום התקשורת הניידת היא מתבטאת בעיקר בתחום רשתות הגישה הפתוחות (Open RAN). רשת הגישה (RAN) היא מערך השידור והקליטה של התאים הסלולריים, והיא המרכיב היקר ביותר ברשת. תקן הרשתות הפתוחות Open RAN מגדיר את פעולת ה-RAN באמצעות סדרה של ממשקים סטנדרטיים המאפשרים להפריד בין החומרה והתוכנה, ופותחים את הדלת בפני ספקים אשר מייצרים מרכיבים שונים עבור הרשת, ועל-ידי כך לבטל את התלות בספקים המרכזיים.

להערכת נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, זה יהיה אחד מתחומי הצמיחה המרכזיים של החברה, מכיוון שהיא נערכה אליו באמצעות בנייה טכנולוגית ויצירת רשת של שיתופי פעולה עם ספקי חומרה (במיוחד אינטל) ועם ספקי תוכנה מרכזיים (בהם חברת Parallel Wireless). "ההצלחה שהיתה לנו בתחום ה-SD-WAN גורמת לנו להיות אופטימיים ביחס לשוק ה-5G O-RAN הדומה לו כל-כך". לדבריו העם יש לסיליקום יתרון, משום שכאשר היא נכנסה אל שוק ה-Edge Networking היא לא היתה ראשונה והיו לה הרבה מתחרות, "אבל בתחום ה-5G O-RAN אנחנו נמצאים הרבה לפני המתחרים הפוטנציאליים".

התכנון מותאם לזמינות הרכיבים

אלא שבטווח הקרוב החברה מתמודדת עם שרשרת אספקה הנמצאת במצוקה בכל העולם, ומחייבת אותה לנקוט בפעולות מסובכות רק כדי לממש הסכמים קיימים. אורבך:  "משבר שרשרת האספקה צפויה להיות איתנו במהלך 2022 עם שיגוי רב שיימשך מעבר לכך. בשנת 2021 השתמשנו במשאבים הפיננסיים שלנו כדי לבנות מלאי של חומרי גלם, ולרכוש מהיצרנים ומהשוק הפרטי מלאים של רכיבים שהיו זמינים. במקביל, עבדנו בשיתוף פעולה עם הלקוחות על איתור רכיבים אלטרנטיביים, ואפילו ביצענו תכנון מחדש של חלק מהמוצרים כדי שניתן יהיה להשתמש ברכיבים זמינים יותר.

"ברור גם שהמוצרים החדשים שאנחנו מפתחים כיום מותאמים יותר לרמת הזמינות של רכיבים. סיליקום מעריכה שהמכירות ברבעון הראשון של 2022 יסתכמו בכ-31-33 מיליון דולר (בהשוואה ל-29 מיליון דולר ברבעון הראשון 2021), אם כי עדיין קיימת אי-ודאות רבה מאוד. אורבך: "אנחנו צופים שהרבעון הראשון של 2022 יושפע בעיקר משני כוחות מנוגדים: הראשון הוא צמיחה דרמטית בדרישה למוצרים שלנו, והשני הוא הקושי לעמוד בדרישה עקב המשבר הגלובלי בשוק הרכיבים. הדבר הזה מקשה עלינו לספק תחזית מאוד מדוייקת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: 5G , סיליקום , תקשורת