EOS הגרמנית שוקלת לאמץ את הלייזר של 3DM

2 פברואר, 2022

החברה מראש העין פיתחה טכנולוגיית לייזר באורכי גל של Mid IR, המאפשרת להוזיל פי 10 את העלות של מוצרים תעשייתים המיוצרים במדפסות תלת מימד תעשייתיות. נערכת להקמת קו ייצור עד סוף 2022

יצרנית המדפסות התעשייתיות הגרמנית, EOS, שוקלת להשתמש בראש הלייזר המיוחד שפותח על-ידי חברת 3דיאם (3DM) מראש העין. אתמול (ב') נחתם הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי בין שתי החברות שנועד לבחון את התאמת ראש הלייזר לסביבת יצור תעשייתית. לפי ההסכם, במחצית הראשונה של 2022 ישוב ראש הלייזר במדפסת תעשייתית של EOS, וייערכו סדרת מבדקים טכנולוגיים לביצועי המערכת המשולבת. במידה ותהליך יושלם בהצלחה, שתי החברות ייכנסו למו"מ על שיתוף פעולה בייצור ובשיווק.

חברת 3DM הוקמה בשנת 2016 על-ידי ד"ר דניאל מאיר, לשעבר ממייסדי קיארו ו-Terabit router וסמנכ"ל המו"פ של אופטיגו שנמכרה לתעשייה האווירית. החברה החלה לפעול במסגרת חממת טרה-ונצ'רס ועסקה בפיתוח לייזר מצב מוצק הלייזר הניתן לתכנון פליטת בכל אורך גל באמצע טווח האינפרא-אדום (Mid IR). הלייזר משמש כליבת ראש ההדפסה, במטרה לשפר את האיכות ולהוזיל את עלויות ההדפסה בטכנולוגיית "המסה סלקטיבית באמצעות לייזר" (Selective Laser Sintering – SLS).

טכנולוגיית SLS מבוססת על התכה מבוקרת באמצעות קרן לייזר של אבקת פלסטיק המונחת בשכבות על משטח הייצור. להערכת החברה, הטכנולוגיה הקיימת היום אינה יעילה מספיק מכיוון שראש הלייזר אינו ממוקד מספיק, ואינו מבצע התכה אופטימלית המותאמת לחומרים התרמופלסטיים השונים שבשימוש התעשייה. ראש ההדפסה של החברה מאפשר להתאים את קרן הלייזר לחומרים ולעומק ההתכה הנדרש. הוא כולל מספר מקורות לייזר שונים (עד 16 מקורות המבצעים התכה בו-זמנית של שכבת האבקה), המאפשרים מיצוג מהיר ואחיד של שכבות. פיתוח הטכנולוגיה נמשך בשש השנים האחרונות.

הקמת קו ייצור בקיבולת של 80 ראשי הדפסה בשנה

ההסכם עם EOS הגרמנית, אינו הראשון מסוגו. לחברה יש הסכם דומה עם יצרנית המדפסות האמריקאית 3D Systems, ובחודש דצמבר 2021 היא דיווחה על חתימת הסכם עם יצרנית המדפסות הסינית VoxelSint: ב-2022 תיבנה מדפסת מבחן במשרדי החברה בישראל, המבוססת על ראש ההדפסה של 3DM ועל מערכת ההדפסה PLS400X של החברה הסינית. לאחר מכן יבוצעו מבחני עמידה ביעדים. במידה והפרוייקט יצליח שני הצדדים ייכנסו למשא ומתן עבור ייצור משותף ושיווק של מדפסת תעשייתית.

למרות ש-3DM היא חברת פיתוח ועדיין אין לה מכירות, היא נסחרת כיום בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-102 מיליון שקל. בעקבות ההודעה על עסקת OES עלתה מנייתה בכ-8%. במצגת מחודש מאי 2021, החברה העריכה שראש ההדפסה שלה מאיץ פי 10 את המהירות, מוזיל פי 10 את המחיר ומשפר פי 8 את הרזולוציה (לעד 100 מיקרון) של המוצר המודפס בהשוואה למדפסות תעשייתיות סטנדרטיות. על פי התוכנית העסקית של החברה היא אמורה לעבור ב-2022 לשלב המכירות, ולצורך זה היא מתכננת להקים השנה קו ייצור שיגיע בשלב הראשון לתקפקת ייצור של 80 ראשי הדפסה בשנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , אלקטרואופטיקה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , 3DM , הדפסת תלת-מימד , לייזר