אינוויז קיבלה את תו התקן של ארגון IATF

9 פברואר, 2022

תו התקן, המקובל בעיקר בקרב יצרניות רכב אירופיות ואמריקאיות, נועד להבטיח את איכות הייצור. "הוכחה לכך שהחיישן שלנו מהימן ובטוח". בתוך כך, אמזון משקיעה במתחרתה של אינוויז, Velodyne

יצרנית חיישני ה-LiDAR אינוויז (Innoviz) הודיעה כי קיבלה אישור שתהליכי הפיתוח והייצור שלה עומדים בתקן בקרת האיכות 16949:2016 של ארגון IATF. התקן, שגרסתו העדכנית והמפורטת ביותר פורסמה בסוף 2016, נועד להגדיר תהליך בקרת איכות שיבטיח חתירה לשיפור, מניעת פגמים וייצור ברמה אחידה. ארגון IATF (כוח המשימה הבינלאומי לתעשיית הרכב) מונה בעיקר יצרניות רכב מאירופה וארצות הברית, ובהן גם BMW, שהיתה יצרנית הרכב הראשונה שאימצה את החיישן של אינוויז.

לדבריה של אינוויז, השגת תו התקן מהווה חותמת נוספת ליכולותיה לייצר באופן המוני חיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב, ותאפשר כעת לעוד יצרניות רכב וספקיות מערכות לאמץ את הפתרון שלה.

עומד כילף, מנכ"ל ואחד ממייסדיי החברה, אמר: "ההכרה הזו מציבה אותנו בעמדה חזקה בשוק הנהיגה האוטונומית,
ומהווה אישור של גוף חיצוני לכך שהמוצרים שלנו מהימנים ובטוחים כמו כל חלק אחר ברכב."

באחרונה השיקה אינוויז את הדור השני של החיישן שלה, InnovizTwo, אשר בעקבות שינויים פנימיים תהיה זולה ב-70% ותספק יותר ביצועים: רזולוציה של 0.05° בזווית הסריקה, כיסוי בזווית ראייה רחבה יותר (125°x40°) וטווח גילוי של עד 300 מטר.

ברבעון השלישי של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-2.1 מיליון דולר, רובן ממכירת חיישן הדור הראשון, InnovizOne. הוצאות החברה הוכפלו בהשוואה לרבעון המקביל לכ-30 מיליון דולר, בעיקר עקב הגדלת תקציב הפיתוח לקראת הוצאת חיישן הדור השני, והגדלת כוח האדם.

אמזון משקיעה במתחרה של אינוויז

בתוך כך בתעשיית ה-LiDAR העולמית, אמזון ביצעה השקעה אסטרטגית ביצרנית ה-LiDAR האמריקאית Velodyne. ענקית הטכנולוגיה רכשה אופציה לרכישת כ-39.6 מיליון מניות של וולודיין עד 2030 בסכום כולל של עד 200 מיליון דולר. במסגרת ההסכם, אמזון תוכל למנות דירקטור במועצת המנהלים של וולודיין לאחר שתממש את האופציה על כ-12.3 מיליון מניות. וולודיין, שבסיסה בסאן חוזה, קליפורניה, מפתחת חיישני LiDAR לנהיגה אוטונומית, מערכות עזר בטיחותיות ורובוטיקה.

לפי הדו"ח שפרסמה לרבעון השלישי של 2020, הכנסותיה הסתכמו ב-13.1 מיליון דולר והפסד נקי של 37.5 מיליון דולר. נכון למועד פרסום הדו"ח, לחברה 35 הסכמים מסחריים פעילים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז , אמזון