סטרטסיס תייצר 500 חלקים עבור מכונית לוטוס 62-2 מחודשת

16 פברואר, 2022

השימוש במדפסות 3D בשוק הרכב נמצא עדיין בתחילתו, אבל מעורר עניין רב. בין לקוחות סטרטסיס בתחום: קבלנית מערכות הרכב קונטיננטל והסטודיו Italdesign שבנה מכונית קונספט לכבוד יובל ה-500 של ליאונרדו דה-וינצ'י

בתמונה למעלה: אנט אנסטד באולם ההרכבה של לוטוס מחזיק בחלק שיוצר על-ידי סטרטסיס

חברת סטרטסיס (Stratasys) מייצרת 500 חלקי-רכב באמצעות מדפסות תלת מימד עבור גרסה מחודשת של מכונית הספורט המיתולוגית Lotus Type 62-2 (בתמונה למטה). המכונית מיוצרת על-ידי חברת Radford Motors הבריטית, ומתועדת עבור תוכנית טלוויזיה של Discovery, אשר עוקבת מקרוב אחר בניית מכוניות-עבר מיתולוגיות באמצעות טכנולוגיות מודרניות. הפרוייקט מתבצע על-ידי בונה המכוניות אנט אנסטד ועל-ידי אלוף העולם לשעבר במירוצי פורמולה 1, ג'נסון באטון, שרכש את חברת רדפורד.

חברת לוטוס היתה יצרנית בריטית שמכוניותיה ניצחו בעבר בשבעה מירוצי פורמולה 1, וכיום היא נמצאת בבעלות ג'ילי הסינית. בגרסת הייצור המחודשת, ייוצרו רק 62 יחידות. החברה פנתה לסטרטסיס לסייע בייצור המכונית משתי סיבות עיקריות: לשמור על משקל נמוך של פחות מ-1,000 ק"ג, ומתן אפשרות לייצר חלפים מותאמים אישית לכל אחד מרוכשי המכוניות. אנסטד: טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית של סטרטסיס נתנה לנו חופש עיצובי ויכולת לייצר חלקים מותאמים אישית".

במסגרת הפרוייקט, רדפורד משתמשת בטכנולוגיות FDM, PolyJet וסטריאו-ליטוגרפיה של סטרטסיס. החלקים מתוכננים באמצעות תוכנת GrabCAD Shop של סטרטסיס. עד היום נבנו שתי מכוניות שעבורן הודפסו יותר מ-500 חלקים באמצעות 20 מדפסות שעבדו במקביל בחמישה אתרים שונים בעולם. מבחינת סטרטסיס, זה גם היתה הדגמה של תהליך ייצור מבוזר. בין החלקים שהודפסו: בסיסים לרמקולים פנימיים, תושבות למילוי דלק, ולתא המטען, בתי מראות צד, תעלות רדיאטור, פתחי איוורור ועוד.

במסגרת הפרוייקט, אשר בוצע באמצעות חטיבת שירותי הייצור של סטרטסיס, נעשה שימוש במדפסות תעשייתיות מסוגים שונים – F900, F770, Fortus 450mc, F370 J55 – כדי לקבל תוצאות שונות. בין השאר, הן שימשו לבניית חומת האש בתוך הרכב, אשרמספקת הגנה על הנוסעים במקרה של דליקה. שוק הרכב הוא שוק יעד מרכזי של חברת סטרטסיס, ומספר לקוחות כבר הדגימו את הדרכים בהן משתלבות מדפסות 3D בתעשייה הזאת. כך למשל, חברת Solidify המאלזית, מייצרת תבניות גומי באמצעות המדפסות, אשר משמשות לצורך ייצור חלקי חילוף של מכוניות אירופיות ישנות בטכניקות מסורתיות.

חברת Skorpion Engineering האיטלקית מייצרת חלקי רכב במהלך בניית אבות טיפוס של מכוניות ושל תת-מערכות שהיא מתכננת עבור יצרניות מותג. חברת Solaxis מדפיסה ידיות וציוד עזר המשמשים להרכבת דלתות של מכוניות בקווי ייצור המוניים. סטודיו עיצוב הרכב האיטלקי-ספרדי Italdesign רכש מדפסת Stratasys J750,  שבאמצעותה הוא ייצר את כל חלקי-הפנים של מכונית הקונספט DaVinci שנבנתה לציון יובל ה-500 להולדתו של ליאונרדו דה-וינצ'י, וספקית מערכות הרכב Continental הטמיעה בקו הייצור שלה את מדפסת Fortus 450mc של סטרטסיס, לייצור חלקי חילוף, ומתקני-עזר המסייעים לקו הייצור ההמוני.

מכונית הקונספט דה-וינצ'י. חלקי-הפנים יוצרו באמצעות מדפסת תלת מימד
מכונית הקונספט דה-וינצ'י. חלקי-הפנים יוצרו באמצעות מדפסת תלת מימד

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות