סטורדוט תפתח סוללת רכב הנטענת בתוך 2 דקות

2 מרץ, 2022

לפי מפת הדרכים של החברה, עד שנת 2032 היא תפתח סוללת מצב מוצק לרכב חשמלי הנטענת בתוך 2 דקות בלבד, ומספיקה לנסיעה בטווח של עד 160 ק"מ. בשנת 2028 תשיק סוללה הנטענת בתוך 3 דקות

חברת סטורדוט (Storedot), המפתחת סוללות לרכב חשמלי הנטענות במהירות, חשפה היום מפת דרכים להמשך תוכנית הפיתוח של החברה בעשור הקרוב. במסגרת מפת הדרכים, הצהירה סטורדוט כי בעוד 10 שנים, כלומר ב-2032, תגיע החברה ליכולות ייצור המוני של סוללות הנטענות תוך שתי דקות בלבד ומספיקות לנסיעה של כ-100 מייל (160 ק"מ). הסוללה הנוכחית של החברה, שאמורה להיות מוכנה לייצור המוני ב-2024, נטענת תוך 5 דקות ומספיקה למרחק דומה.

נקודת ציון נוספת במפת הדרכים היא סוללה הנטענת בתוך 3 דקות, גם כן למרחק של 100 מייל, שתהיה מוכנה לייצור המוני ב-2028. ההתקדמות במפת הדרכים שהציגה החברה כרוכה גם במעבר הדרגתי לסוללה במצב-מוצק (Solid-State), כלומר סוללה שבה האלקטרוליט, שדרכו עוברים היונים בתהליך הטעינה והפריקה בין שתי האלקטרודות, עשוי מחומר מוצק ולא תמיסה או ג'ל. כך שהגרסה ב-2028 תהיה במצב חצי-מוצק, והסוללה הסופית ב-2032 כבר תהיה במצב מוצק מלא.

סוללות במצב-מוצק, שהם יעד שכל התעשייה מכוונת אליו, אמורות להיות בטוחות יותר ובעלות קיבולת גדולה יותר, ועל כן לאפשר טווח נסיעה גדול יותר. האתגר הוא לפתח חומר מוצק שמצד אחד יהיה יציב ומצד שני בעל מוליכות גבוהה. אלקטרוליט מוצק הינו בעל נטייה להיסדק ולהישבר.

מנכ"ל החברה, ד"ר דורון מיירסדורף, אמר: "חשוב מאוד שנציג לתעשיית הרכב מפת דרכים ברורה וריאלית. כל שלב במפת הדרכים שלנו מהווה שיפור משמעותי של 20%, שישפיע באופן ניכר על חוויית הנהג."

סוללת רכב הנטענת בתוך 5 דקות

חברת סטור-דוט פיתחה את טכנולוגיית FlashBattery המאפשרת לצמצם את זמני הטעינה של סוללות ליתיום-יון ברכב למספר דקות. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על תגלית מדעית של פרופ’ אהוד גזית וצוות המחקר שלו מאוניברסיטת תל-אביב. בשנת 2003 הם גילו מבנים חלבוניים זעירים הקשורים להתפתחות מחלת האלצהיימר.

בהשראת המבנים האלה, פיתח פרופ’ גיל רוזנמן (ממייסדי חברת StoreDot) גבישים חדשים בשם Nanodots בגודל של 2 ננומטר כל אחד. לגבישים האלה יש תכונות מיוחדות: קיבוליות גבוהה והפקת אור נראה בצבעים בהירים ועוד. בסוללות שהחברה פיתחה מחליפים את הנוזל האלקטרוליטי בנוזל המכיל Nanodots, ועל-ידי כך גדלה קיבולת האנרגיה של הסוללה לפחות פי עשרה. טכנולוגיה זו קיבלה את הכינוי FlashBattery.

האזינו לשיחה עם דן קורפס, מנהל המוצר וההנדסה של סטורדוט, מתוך תוכנית מס’ 40 בפודקאסט שלנו, שעלתה בספטמבר 2021:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: StoreDot , סטורדוט , רכב חשמלי