REE: נוכל לייצר 10,000 מרכבים כבר השנה

3 מרץ, 2022

מייצרת ומרכיבה את פלטפורמות הרכב השטוחות שלה בשני מרכזי אינטגרציה בקובנטרי ובטקסס. ב-2023 תוכפל התפוקה. התקציב לשנת 2022: 100-120 מיליון דולר

מייסד ומנכ"ל חברת REE, דניאל בראל, הצהיר היום (ה') בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני, כי החברה תוכל לייצר כבר ב-2022 כ-10,000 יחידות של פלטפורמת הרכב השטוחה שפיתחה. ב-2023 תגדל תפוקת הייצור וההרכבה של REE לכ-20,000 יחידות. הייצור וההרכבה יתבצעו בשני מרכזי אינטגרציה שהיא מקימה, האחד בקובנטרי שבבריטניה, שאמור להתחיל לפעול בהמשך השנה, והשני בטקסס, שצפוי להתחיל לפעול ב-2023.

החברה מתכוונת להוציא לפועל מודל תפעולי "רזה" שבמסגרתו היא תקים מרכזי אינטגרציה במקומות שונים בעולם, בסמיכות ללקוחות אסטרטגיים. במרכזים הללו, שצפויים להיות אוטומטיים, מחברים בפינות המרכב את המערכות השונות, כמו המנועים, המיוצרים על ידי חברת Axel האמריקאית, הבלמים, המיוצרים על ידי חברת ברמבו (Brembo) האיטלקית, ויחידות הבקרה והשליטה אלקטרוניות (ECUs), המיוצרות על ידי REE, ותת-מערכות נוספות.

ברמה הפיננסית, החברה טרם רושמת הכנסות. ההפסד הנקי במונחי GAAP עמד על 46.7 מיליון דולר. בקופת המזומנים של החברה יש כ-275 מיליון דולר ללא חוב. התקציב המתוכנן לשנת 2022 עומד על 100-120 מיליון דולר. כוח האדם של החברה גדל משמעותית בשנה האחרונה מ-85 עובדים לכ-270 עובדים. 

נהיגה אלקטרונית מלאה

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בארבע "פינות" הרכב, בין השאסי לגלגל ובתוך הגלגל. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב. החברה מכנה את הארכיטקטורה הוו x by wire, וזאת מאחר שכל מערכות הרכב, הממוקמות בארבע הפינות, נשלטות על ידי הנהג באופן אלקטרוני לחלוטין ולא מכני.

על בסיס טכנולוגיה זו פיתחה החברה עד כה מספר פלטפורמות עבור יישומי-קצה כמו משלוחים עירוניים, רכבי היסעים, מונית אוטונומית ומשאית בינעירונית. בתחילת השנה חשפה REE פלטפורמה ייעודית עבור חברות ציי משלוחים. ה-P7 [בתמונה למעלה], שלדברי החברה נבנתה על פי הדרישות והמפרט המדויק של אחת מחברות הרכב הגדולות בעולם. הפלטפורמה השטוחה מספקת מרחב פנימי גדול ע 35% יותר בהשוואה לרכבים מסחריים דומים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: REE