אבנט: המחסור יימשך, תהליכי הפיתוח משתנים

6 מרץ, 2022

המהנדסים שהשתתפו בסקר מדווחים על חרדה מהסתננות רכיבים מזוייפים, מעבר מפיתוח מונחה-ביצועים לפיתוח מונחה-זמינות, ועל הצורך לתכנן מחדש כרטיסים אלקטרוניים עקב המחסור ברכיבים

ההפרעה בשרשרת האספקה של תעשיית האלקטרוניקה אשר החלה עם התפרצות מגיפת הקורונה, מקבלת צביון של משבר ארוך-טווח, אשר משנה את האופן שבו חברות מתמודדות עם פרוייקטי פיתוח ועם תהליכי הייצור. כך עולה מתוך סקר הלקוחות השנתי שביצעה חברת אבנט (Avnet) בחודשים נובמבר-דצמבר 2021. הסקר בוצע בקרב 530 מהנדסים בכירים בחברות גלובליות: 31% מארה"ב, 56% מאזור EMEA, כ-10% מאסיה ו-2% מיפן.

רוב המהנדסים בתעשייה מאמינים שהמשבר יימשך לפחות עוד שנה או שנה וחצי, וכבר עכשיו הוא משפיע על האופן שבו חברות מפתחות מוצרים חדשים. ההשפעה הגדולה ביותר היא המעבר מפיתוח מונחה-ביצועים לפיתוח מונחה-זמינות. כ-64% מהמשיבים סיפרו שהחברה שלהם עברה לשיטת פיתוח חדשה שלפיה המערכות מתוכננות בהתאם לרכיבים הזמינים בשוק בזמן הפיתוח.

מהסקר מתברר שהשפעת המחסור היא רחבת-היקף: 79% מהמהנדסים דיווחו שהם נתקלים בקשיים רבים בהשגת רכיבים. במגזר תעשיית התקשורת המצב קשה יותר, ו-83% דיווחו על קושי בהשגת רכיבים. מתוך המפתחים שהתקשו להשיג רכיבים, 93% דיווחו שהבעיה הגדולה ביותר היא זמני אספקה ארוכים. הבעיה השנייה בחומרתה (74%) היא עיכובים בייצור, למרות שברוב המקרים העיכוב בייצור נמשך פחות מ-6 חודשים. הבעיה השלישית בחומרתה (72%) היא עליית מחירי הרכיבים.

עלייה בסכנת הרכיבים המזוייפים

המהנדסים סבורים שהמשבר רחוק מפתרון: הרוב המכריע של משתתפי הסקר, 96%, סבור שזמני האספקה צפויים להתארך ומחיר הרכיבים ימשיך להאמיר לפחות בשנה או בשנה וחצי הקרובות. אחת מהשפעות הלוואי של המצב הזה היא חרדה מתגברת מהסתננות רכיבים מזוייפים אל 'קווי הייצור, מכיוון שהיצרנים פונים אל מקורות אספקה פחות בטוחים מבעבר: 76% מהמשתתפים העריכו שתהיה עלייה בהיקף הרכיבים המזוייפים, ו-83% סיפרו שהם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם המפיצים כדי לצמצם את סכנת החשיפה אל רכיבים מזוייפים.

לתופעה הזאת יש גם השפעה על תהליכי ההעברה מפיתוח לייצור: 55% דיווחו שכאשר הם לא מוצאים רכיב מתאים, הם מבצעים תכנון מחדש של הכרטיס. כמחציתם דיווחו שהם מחפשים רכיב אלטרנטיבי אשר מתאים ברמת המגעים (pin-to-pin replacement) או שהוא תואם לחלוטים ואינו דורש שינויי תוכנה (drop-in replacement). בארה"ב יש העדפה לשימוש ברכיבים אלטרנטיביים תואמים. בסך בכל, 73% מהנשאלים סיפרו שהם כבר נאלצו לעשות אחת או יותר מהפעולות האלו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: אבנט , רכיבים , רכיבים מזוייפים