אוטוטוקס סיפקה שבבי V2X לפרויקט התחבורה החכמה של העיר סיאול

7 מרץ, 2022

מערכות V2X של אוטוטוקס הותקנו ב-2,000 אוטובוסים בעיר, כדי לספק לנהגים התראות בטיחות בזמן אמת. עיריית סיאול מסבה את התחבורה הציבורית לאוטונומית ברמה 4 באמצעות טכנולוגיות של תקשורת שיתופית

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר סיפקה שבבי תקשורת V2X עבור פרויקט התחבורה השיתופית החכמה של עיריית סיאול, בירת קוריאה הדרומית. מטרתו של הפרויקט, Seoul City C-ITS, הוא להסב את התחבורה הציבורית בעיר לאוטונומית ברמה 4, באמצעות שימוש בתשתית של תקשורת חכמה בין כלי-הרכב ומשתמשי הדרך. התשתית מתבססת על תקשורת V2X, מערכות תומכות החלטה לנהגים (ADAS), ורשת דור חמש, המבטיחה שהאינפורמציה תעבור בין הנקודות השונות באופן מהיר ומהימן.

הפרויקט בסיאול הוא אחד המתקדמים בעולם והוא מתפרס על פני כ-120 קילומטרים של כבישים ציבוריים. במסגרת הפרויקט, מערכת ה-V2X של אוטוטוקס הותקנה ב-2,000 אוטובוסים הנעים בעיר המדיה הדיגיטלית סאנגאם בסיאול סמוך לנתיבים המהירים של העיר, ובתשתיות התחבורה של סיאול. תשתית התקשורת של אוטוטוקס מאפשרת לספק לנהגים מגוון התראות, לרבות קרבה מסוכנת להולכי רגל, לבתי ספר, לאזורים עם אוכלוסייה מבוגרת, שיבושים בכביש, תנאי מזג אוויר ועוד.

אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008 ועד היום גייסה כ-130 מיליון דולר. היא נחשבת לחברה הראשונה בשוק שפיתחה שבבי V2X המקשרים בין הרכב לבין כלי-רכב אחרים ותמרורי הדרך. בשנת 2018 היא הייתה הראשונה שהציעה פתרון V2X ששילב בין טכנולוגיית התקשורת הייעודית DSRC ובין טכנולוגיית התקשורת הסלולרית C-V2X, בשבב אחד.

החברה חתמה עד כה על שיתופי פעולה עם שש יצרניות רכב (OEMs) לאספקת השבבים שלה. בחודש נובמבר השנה הודיעו אוטוטוקס וחברת Foxconn Interconnect Technology (FIT), חברה בת של Foxconn (Hon Hai Technology Group), יצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם, ש-FIT השקיעה 10 מיליון דולר באוטוטוקס במסגרת הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה שנחתם בין החברות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דור חמישי , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: V2X , אוטוטקס , סיאול