אוטוטוקס: צבר ההזמנות של 200 מיליון דולר

21 מרץ, 2022

חתמה בשנה האחרונה על הסכמים עם שלוש יצרניות רכב נוספות באירופה, יפן וסין. "אנחנו מצפים לחתום על הסכמים משמעותיים עם יצרניות רכב מובילות נוספות ב-2022"

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המפתחת שבבי V2X לתקשורת בין כלי-רכב לבין תשתיות ומשתמשי דרך, מדווחת כי במהלך שנת 2021 הכפילה החברה את צבר ההזמנות שלה להיקף של כ-200 מיליון דולר. החברה חתומה כיום על הסכמים לאספקת שבבי V2X עם שש יצרניות, לאחר שבשנה האחרונה חתמה על הסכמים חדשים עם שלוש יצרניות רכב נוספות באירופה, ביפן ובסין.

במקביל לפעילותה מול יצרניות רכב, אוטוטוקס גם מעורבת בפרויקטים בתחומי התשתיות והערים החכמות ברחבי העולם. כך למשל, בתחילת החודש דיווחה אוטוטוקס כי סיפקה את שבביה עבור פרויקט התחבורה השיתופית החכמה של עיריית סיאול, Seoul City C-ITS, שמטרתו להסב את התחבורה הציבורית בעיר לאוטונומית ברמה 4, באמצעות שימוש בתשתית של תקשורת חכמה בין כלי-הרכב ומשתמשי הדרך. מנכ"ל החברה, חגי זיס, מעריך כי, "אנחנו מצפים לחתום על הסכמים משמעותיים עם יצרניות רכב מובילות נוספות ב-2022".

טכנולוגיית V2X מאפשרת למכוניות להעביר ביניהן נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, כניסת מכוניות אחרות אל הצומת ועוד, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות. המידע הזה משלים את המידע המגיע מחיישנים אחרים ברכב, כדוגמת מערכת העזר הבטיחותית (ADAS), בפרט במצבים בהם סכנת ההתנגשות נמצאת מעבר לקו הראייה של הנהג, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים.

אוטוטוקס פיתחה שבבי V2X הפועלים בשני תקני התקשורת המקובלים בתעשייה: תקשורת ישירה (DSRC) ותקשורת סלולרית (Cellular V2X), שבה כלי-הרכב מתקשרים אל הרשת הסלולרית ומקבלים ממנה מסרים המגיעים מכלי-רכב אחרים. החברה גם פיתחה פלטפורמה משלימה, בשם ZooZ, אשר מיועדת לספק מעטפת בטיחות גם לכלי רכב קלים כדוגמת אופניים וקטנועים חשמליים. מדובר באביזר נייד אשר מתריע בפני הרוכב על מצבים מסוכנים בכביש. הצורך בפתרון עולה בעקבות נתונים שלפיהם כ-75% מהתאונות בין אופניים וקורקינטים לבין מכוניות, נובע מהעובדה שנהגי המכוניות לא הבחינו באופניים או בקורקינטים.

אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר, בין היתר מענקית הייצור האלקטרוני פוקסקון. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה, צרפת, ואוקראינה ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אוטוטוקס