קוד-ואליו נערכת לקליטת עולים ופליטים מאוקראינה

21 מרץ, 2022

בית התוכנה החל לגבש מסלולי הכשרה ופועל מול משרד הקליטה. הרווח של חברת-האם, ספיד-ואליו, זינק יותר מפי 4 ב-2021. רבע מההכנסות - מהמגזר הביטחוני. "נשים השנה דגש על מיזוגים ורכישות"

בית התכונה קוד-ואליו (CodeValue) נערך לקלוט לשורותיו עולים או פליטים שיגיעו ארצה מאוקראינה ויהיו בעלי כישורי בסיס מתאימים להשתלב בעולמות התוכנה והפיתוח. בקוד-ואליו מצויים בקשר רציף עם משרד הקליטה והחלו לגבש תוכנית הכשרה ייעודית לעולים מאוקראינה ומרוסיה שיימצאו מתאימים. במקביל, החברה גם בוחנת את האפשרות לקלוט פליטים במרכז ה-off-shore שלה ברומניה.

בשיחה עם Techtime אמרה מנכ"לית קוד-ואליו, טלי שם טוב [בתמונה למעלה], "אנחנו רוצים לעזור במצב. זו הזדמנות טובה עבורם ועבורנו." לקוד-ואליו יש ניסיון בהכשרה של עובדים. במהלך 2021 הוציאה לפועל חמישה מסלולי הכשרה מואצים (bootcamp).

קוד-ואליו מספקת שירותי פיתוח ו-IT בעולמות הדיגיטל, הענן והטרנספורמציה הדיגיטלית. הקבוצעה מעסיקה כ-140 אנשי ארכיטקטורה ופיתוח תוכנה, UI/UX ומפתחי DEVOPS. ב-2021 היו לחברה כ-100 לקוחות פעילים ממגזרי ההיי-טק, הבנקאות והפיננסים, הביטחון, סייבר ועוד.

בשבוע שעבר פרסמה החברת-אם של קוד-ואליו, ספיד-ואליו, הכוללת גם את חברת וול דן פתרונות תוכנה, את דוחותיה הכספיים לשנת 2021. מדובר בדוחות הכספיים הראשונים שמפרסמת החברה מאז הונפקה בבורסה של תל אביב ביוני 2021. לפי הדוחות, הכנסותיה של החברה ב-2021 הסתכמו ב-74.8 מיליון שקל, ירידה קלה בהשוואה ל-76.6 מיליון שקל ב-2020. עם זאת, רווחיות החברה צמחה ב-430%, מ-1 מיליון שקל ב-2020 ל-4.3 מיליון שקל ב-2021. מהדו"ח עולה כי כמחצית מההכנסות מגיעות מלקוחות בעולם הטכנולוגיה, כרבע מההכנסות מהמגזר הביטחוני, וכ-20% מתעשיית הסייבר.

טלי שם טוב: "זו היתה שנה מאתגרת עבור תעשיית ההייטק. מצד אחד, המון הזדמנויות צמיחה, ומצד שני יש קושי לגייס את כוח האדם – בפרט טאלנטים – הדרוש למימוש הצמיחה הזו. הצלחנו להגדיל משמעותית את הרווחיות שלנו בזכות ניהול יעיל והקצאה נכונה של הפעילות שלנו. המפתח, עבור ההייטק כולו, הוא הרחבת הגיוון ומתן הזדמנויות לעוד ועוד אנשים. השנה נמשיך להתמקד בהגדלת כוח האדם באמצעות מסלולי ההכשרה שלנו, גם עבור אנשים עם מעט ניסיון או ללא ניסיון כלל. כמו כן, נשים השנה דגש על מיזוגים ורכישות."

הלקוח הגדול ביותר של החברה היא חברת רפאל, שקוד-ואליו מספקת לה שירותי פיתוח תוכנה ושירותי IT החל מיוני 2019. ב-2021 היתה רפאל אחראית לכ-18.3 מיליון שקל מכלל הכנסותיה. החברה מספקת בימים אלה גם שירותי ייעוץ לחיל האוויר בעולמות המולטי-קלאוד. "הצבא עושה צעדים מאוד משמעותיים בנדידה לענן, בין היתר על רקע פרויקט נימבוס. המגמה הזו ניכרת גם בקרב גופים פיננסיים. חברות הבינו שבשלה העת לבצע את הטרנספורמציה הזו."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: CodeValue , טלי שם טוב