AMD רוכשת את Pensando ב-1.9 מיליארד דולר

5 אפריל, 2022

החברה הוקמה על-ידי יוצאי חברת סיסקו, בהם המנכ"ל לשעבר ג'ון צ'יימברס, ומספקת פתרונות תקשורת והסטת עומסים למרכזי נתונים ותשתיות ענן. נועדה לחזק את מעמדה של AMD בשוק מרכזי הנתונים והענן

בתמונה למעלה: מתאם תקשורת חכם של פנסנדו עבור מרכזי ענן, המבוסס על השבב של החברה

חברת AMD רוכשת את חברת Pensando מקליפורניה תמורת 1.9 מיליארד דולר, בעיסקה הדומה במאפייניה לעיסקה שבה רכשה אנבידיה את מלאנוקס בשנת 2020. גם חברת פנסנדו מפתחת שבבים וכרטיסי תקשורת (מתאמי רשת חכמים) המייעלים את תעבורת הנתונים במרכזי נתונים ובתשתיות ענן, ומסיטים עומסים מהמעבד המרכזי (CPU). החברה הוקמה בשנת 2017 על-ידי יוצאי חברת סיסקו, בהם היו"ר ג'ון צ'יימברס, לשעבר נשיא ומנכ"ל סיסקו, והמנכ"ל פרם ז'אין, לשעבר סגן נשיא בכיר בחברת סיסקו.

החברה מקבלת ייעוץ טכני מדיאגו קרופניקוב, אשר הגיע מחברת מלאנוקס שבה הוא מילא תפקידי פיתוח בתחום רשתות אנפיניבנד ובתפקידו האחרון במלאנוקס היה סגן נשיא בכיר לארכיטקטורה של מוצרי Ethernet ו-RDMA. המוצרים של פנסנדו מותקנים בעננים של סיסקו, אורקל, יבמ ואז'ור של מיקרוסופט. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון השני של 2022. עם השלמתה, תצורף החברה לחטיבת מרכזי הנתונים (Data Center Solutions Group) של חברת AMD.

לדברי, יו"ר ומנכ"לית AMD, ד"ר ליזה סו, רכישת פנסנדו מחזקת את מעמדה של AMD בשוק מרכזי הנתונים ותשתיות הענן ומוסיפה נדבך נוסף למוצרי התשתיות שלה, לצד מעבדי EPYC, מעבדי GPU ומעבדים מבוססי FPGA, שכיום היא מספקת בזכות רכישת חברת Xilinx תמורת כ-50 מיליארד דולר, שאותה היא השלימה בחודש פברואר 2022. בכך מתייצבת תמונת התחרות בין אינטל (שרכשה את אלטרה, המתחרה של זיילינקס, בשנת 2015), בין AMD ובין אנבידיה: שלושתן מספקות מערך מגוון של מעבהדים ותרונות תקשורת והסטת עומסים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: AMD