עידו אילון מונה למנכ"ל 3DM מראש העין

10 אפריל, 2022

אילון מגיע מחברת מאסיבית. הוא מחליף בתפקיד את אורי פלדמן אשר ימונה ליו"ר פעיל של החברה. חתמה על הסכם לפיילוט טכנולוגי משותף עם 3D Systems האמריקאית

בתמונה למעלה: ראש האלומה של 3DM, המאפשר לבצע חיבור אופטי של עד 6 מקורות לייזר במדפסות SLS

דירקטוריון חברת 3DM מראש העין אישר את מינויו של עידו אילון לתפקיד מנכ"ל החברה במקומו של המנכ"ל היוצא אורי פלדמן, אשר ימונה לתפקיד יו"ר פעיל של החברה. שני המינויים ייכנסו לתוקף בשבועות הקרובים, לאחר שיקבלו את אישור האסיפה הכללית של בעלי המניות. אילון הוא בעל ניסיון רב בתעשיית מדפסות התלת מימד. הוא מגיע מחברת מאסיבית, שבה שימש כסגן נשיא לשיווק ומכירות, ולפני-כן שימש כמנהל שיווק מוצר בחברת אורבוטק. בשנים 2012-2018 מילא תפקידי ניהול בחברת סטרטסיס, בהם מנהל אזור דרום-מזרח אסיה ויפן, ומנהל כללי של אזור דרום-מזרח אסיה בחברה.

חברת 3DM הוקמה בשנת 2016 על-ידי ד”ר דניאל מאיר, לשעבר ממייסדי קיארו ו-Terabit router וסמנכ”ל המו”פ של אופטיגו (שנמכרה לתעשייה האווירית). החברה פיתחה ראש הדפסה המבוסס על לייזר מצב מוצק פרי פיתוח עצמי, המאפשר לשלוט בפליטת אורכי גל בטווח Mid IR (יכולת תכנון לקרינה בכל אורך גל בטווח 4-15 מיקרון).  הדבר מאפשר ייצור מוזל של חלקים בטכנולוגיית “המסת לייזר סלקטיבית” (Selective Laser Sintering – SLS), שבה מתיכים באופן מבוקר שכבות של אבקת פלסטיק. ראש ההדפסה של החברה מאפשר להתאים את קרן הלייזר לחומרים ולעומק ההתכה הנדרשים, וכולל עד 16 מקורות לייזר שונים המבצעים התכה בו-זמנית של שכבת האבקה.

בנוסף למקור הלייזר, החברה פיתחה ראש אלומה המאפשר לבצע חיבור אופטי של עד 6 מקורות ליצירת אלומה בעלת הספק גבוה עם מספר אורכי גל, ועל-ידי כך להגיע למהירות הדפסה של כ-1 שנייה לשכבה, בהשוואה ל-20-10 שניות במדפסות המובילות כיום בשוק. ראש ההדפסה מכיל מטריצה מקבילית של ראשי אלומות לייזר, בהתאם לדרישות יצרן המדפסות, כדי להתאים את הביצועים לכל שולחן הדפסה ולכל מדפסת בהתאם לפרמטרים של גודל שולחן הדפסה, מהירות הדפסה, רזולוציית הדפסה, מחיר יעד וכדומה.

פרוייקטי פיילוט עם היצרניות הגדולות

לפני כשבועיים היא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת 3D Systems האמריקאית (מיצרניות המדפסות הגדולות בעולם), לביצוע פיילוט שבו ישולב ראש ההדפסה של 3DM במדפסת תעשייתית של 3D Systems. במידה והניסוי שיתבצע ב-2022 יוגדר כהצלחה, שתי החברות ייכנסו למשא ומתן במטרה לשלב את ראש הלייזר של 3DM בקו מדפסות תעשייתיות של 3D Systems. מדובר בהסכם דומה לזה שהיא חתמה עם חברת Voxelsint הסינית ועם חברת EOS הגרמנית.

למרות שמדובר בחברה נמצאת עדיין בשלבי הפיתוח, חברת 3DM גייסה 32 מיליון שקל ממשקיעים באמצעות כניסה למסחר בבורסה בתל אביב, שנעשתה בחודש יוני 2021. כיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-85 מיליון שקל. ההסכמים מייצגים את המודל העסקי של החברה: מכירת ראשי הדפסה בטכנולוגיית SLS עבור יצרניות המדפסות. החברה מאמינה שלקוחות היעד המרכזיים למדפסות האלה הם בתחומי הרכב, מוצרי צריכה, תעופה, רפואה ומרכזי שירות. במצגת למשקיעים היא העריכה שהיא צפויה להתחיל במכירות מסחריות במהלך 2023.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , אנשים , חדשות

פורסם בתגיות: 3D Printing , 3DM