ב.מ.וו השיקה את BMW 7, הכוללת חיישן אינוויז

24 אפריל, 2022

כתב הרכב המוביל, כריס צואי, התפעל ממערכות ה-ADAS ויכולות הנהיגה האוטונומית בסדרה 7 החדשה, אשר נשענות על החיישן של אינוויז. הוא סיכם את החוויה: “המכוניות בסדרה החדשה יודעות לנהוג יותר טוב מכם”

לאחר עבודה משותפת שנמשכה ארבע שנים, חיישן ה-LiDAR של חברת אינוויז (Innoviz) הישראלית מגיע אל השוק בסדרת רכב חדשה של ב.מ.וו (BMW). בשבוע שעבר השיקה יצרנית הרכב הגרמנית את הדור החדש של סדרת רכבי היוקרה BMW 7, אשר יגיע אל השוק בחודש נובמבר 2022. הסדרה החדשה כוללת מכוניות המנועות במנוע בנזין, מכוניות היברידיות, ולראשונה גם דגם שהוא חשמלי לחלוטין, BMW i7, אשר יהיה מצויד בסוללה אשר תספיק לנסיעה למרחק של 480 קילומטר בכל טעינה.

החל משנת 2023, סדרת ה-7 החדשה תהיה הסדרה הראשונה של ב.מ.וו, אשר תכלול את חיישן ה-LiDAR של אינוויז, המוגדר על-ידי ב.מ.וו כ"חיישן העוצמתי ביותר בתעשייה". ב.מ.וו משווקת את הדגמים החדשים כחזית הטכנולוגיה בכל הנוגע ליישומי בטיחות ועזר לנהג, נהיגה אוטונומית, שילוב של מציאות רבודה ודיגיטליזציה. החיישן של אינוויז משמש מרכיב מרכזי במערך החיישנים התומך ביישומים אלה, לצד מכ"מים לכל הטווחים, עם הפרדה אנכית, ומצלמה ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל.

בחודש מרץ 2022 גילה מנכ”ל אינוויז, עומר כילף, שהחיישן שהחברה פיתחה עבור חברת ב.מ.וו עבר בהצלחה את כל המבחנים והגיע לשלב הקפאת-פיתוח (Freeze). פירוש הדבר שמרגע זה אסור לבצע שינויים בתכנון שאושר על-ידי ב.מ.וו, והוא ייכנס לייצור במתכונתו הנוכחית. הייצור ההמוני שלו מתחיל כבר בשנת 2022.

המכונית יודעת לנהוג טוב ממך

במסגרת מסע השיווק לקראת ההשקה, הזמינה ב.מ.וו בלוגרים וכתבי רכב מובילים לנסיעות מבחן בדגמים החדשים, אשר הניבו טורי ביקורת באתרים המבוילים מוכרים בתעשיית הרכב, דוגמת The Drive, Which Car, HT Auro, פורבס ועוד. אחד מהכתבים שביצעו  נסיעת מבחן היה כריס צואי (Chris Tsui) מהאתר The Drive. במאמר בכותרת "ב.מ.וו מצטרפת לתחרות על הנהיגה ללא ידיים", הוא התפעל ממערכות ה-ADAS והנהיגה האוטונומית הנשענות על החיישן של אינוויז, וסיכם את החוויה: "המכוניות בסדרת רכבי הסדאן החדשה יודעות לנהוג יותר טוב מכם". כריס מציין כי יישומי הנהיגה החצי-אוטונומית בכבישים בינעירוניים, כמו גם היכולת המשופרת של חניה אוטונומית, הופכים את הרכב "יותר למכונה שנוהגת בעצמה מאשר מכונה שמיועדת שינהגו בה".

דגם ה-i7 כולל יישומי עזר ברמה 2 (כלומר, עם ידיים על ההגה) של שיוט אדפטיבי ושמירת נתיב. במהירות של עד 140 קמ"ש ניתן להפעיל בכבישים הבינעירוניים מצב של נהיגה אוטומטית, בדומה לאוטו-פיילוט ברכבי טסלה. במצב זה, המכונית מבצעת את פעולות ההאצה, הבלימה וההיגוי באופן אוטונומי, מבלי שהנהג נדרש לאחוז בהגה, אלא רק לשמור את מבטו על הכביש. המערכת אף מסוגלת לבצע מעבר מנתיב לנתיב באופן אוטונומי. כאשר המכונית מתקרבת ליציאה מהכביש הראשי, הנהג יכול להורות בלחיצת כפתור לבצע אוטומטית מעבר הדרגתי מנתיב לנתיב עד ליציאה, כל עוד התנועה אינה עמוסה מדי או שהיציאה קרובה מדי.

ניווט עצמוני אל תוך המוסך הביתי

ב.מ.וו הודיעה שבהמשך תתאפשר בדגמים הללו נהיגה אוטונומית בדרגה 3 במהירות של עד 60 קמ"ש גם בכבישים שהם לא בינעירוניים. עבור נהיגה אוטונומית ברמה 3, חיישן ה-LiDAR של אינוויז הינו הכרחי. פרשנים מעולם הרכב מעריכים כי היכולת הזו תהיה אטרקטיבית במיוחד בשוק הסיני, שם מהירות הנסיעה הממוצעת בערים נמוכה יחסית בשל עומסי התנועה.

צואי ממשיך וסוקר את יכולת החניה האוטונומית של הדגם החדש, ומציין כי טרם נתקל ביכולות כה גבוהות. למרות שהדגמים מסדרה 7 הם יחסית גדולי מימדים, יכולות ההתמצאות במרחב והתמרון מאפשרות לרכב לחנות גם בתוך מקומות חניה מאתגרים. בנוסף, ניתן לתכנת מסלול מוגדר מראש כך שהרכב ינווט באופן עצמאי, למשל, משער הכניסה, דרך שביל הגישה ועד למוסך. במסגרת היישום הזה, הנהג אינו חייב להיות בתוך הרכב. "טכנולוגיית הנהיגה החצי-אוטונומית ברכבים הללו עשויה להימנות עם הטובות בתעשייה, מתחרה ראויה, ואף מעבר לכך, לסופר-קרוז של GM ולאוטו-פיילוט של טסלה".

רוצים להישאר מעודכנים? הירשמו למטה לקבלת הניוזלטר השבועי שלנו

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז , חיישן