מנכ"ל אינוויז חושף פרטים נוספים על עסקת הענק

12 מאי, 2022

לדברי עומר כילף, ההסכם בהיקף של 4 מיליארד דולר נחתם עם אחת משלוש קבוצות הרכב הגדולות בעולם, ויכלול בשלב ראשון כ-8 מיליון כלי-רכב. במסגרת ההסכם, אינוויז הוגדרה כספקית של היצרן במעמד Tier-1

בתחילת החודש דיווחה חברת אינוויז (Innoviz) על חוזה ענק נוסף בתעשיית הרכב, לאספקת חיישני ה-LiDAR של החברה לאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, בשווי כולל המוערך ב-4 מיליארד דולר. אתמול (ד'), במהלך שיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני, סיפק מייסד-שותף ומנכ"ל החברה, עומר כילף, פרטים נוספים על העסקה ויצרנית הרכב.

בשלב זה, אינוויז אינה חושפת את זהות יצרנית הרכב, אך בחודשים הקרובים צפויות השתיים לצאת בהצהרה פומבית משותפת. בשיחת הוועידה גילה כילף כי מדובר באחת משלוש קבוצות הרכב הגדולות בעולם, המחזיקה בנתח של 10% משוק הרכב העולמי וכוללת בתוכה מותגי רכב רבים. במסגרת ההסכם הנוכחי, אינוויז צפויה לספק את הדור השני של חיישן החברה, InnovizTwo, הכולל גם את תוכנת החישה, לכ-8 מיליון מכוניות המשתייכות למותגי הפרימיום בקבוצה, עבור יישומי L2 ו-L3.

עם זאת, היקף העסקה עשוי לגדול במידה ומותגי רכב נוספים בקבוצה יאמצו את הפיתרון, ואינוויז כבר מצויה במגעים עימם. נציין כי לפי חברת המחקר Focus2Move שלוש קבוצות הרכב הגדולות בעולם ב-2021, לפי נתוני מכירות, הן טויוטה (נתח שוק של 12.2%), פולקסוואגן (10.4%) ורנו-ניסאן. פרט מעניין נוסף בעסקה הוא כי אינוויז זכתה בזכיית התכנון הזו במעמד של ספקית מערכות Tier-1, כלומר כספק של פתרון שלם, וזאת בשונה משיתוף הפעולה שלה עם ב.מ.וו, שבו אינוויז משמשת כספקית רכיבים (Tier-2), אשר קשורה אל ב.מ.וו באופן עקיף, דרך ספקית ה-Tier-1 מאגנה (Magna).

מעמד של Tier-1 הוא יעד אסטרטגי

מתכונת של Tier-1 היא מרכיב משמעותי באסטרטגיית החברה, מאחר שהיא מאפשרת לאינוויז לעבוד ישירות מול יצרניות הרכב (OEM), לספק פתרונות שלמים ולמקסם את שולי הרווח. "הפיכתנו לספק Tier-1 הוא צעד בעל משמעות עצומה עבורנו. זה היווה היבט מכריע בתהליך הבחירה של אותה קבוצת רכב, וזה יאפשר לנו להשיג עוד זכיות תכנון כאלה בעתיד", אמר כילף. קבוצת הרכב צפויה להכריז בקרוב על אינוויז כספקית ישירה, מהלך שיסלול את דרכה לעבודה במתכונת דומה מול יצרניות רכב נוספות בתעשייה.

כדי לקבל מעמד של Tier-1, אינוויז נדרשה להציג יכולות בכל הנוגע לניהול קווי ייצור המוניים, עמידה בתקני איכות של תעשיית הרכב ויכולת לבצע אימות של החומרה ושל תוכנות ראיית המכונה. ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו ההכנסות של אינוויז בכ-1.8 מיליון דולר. החברה מצויה במגעים בשלבים שונים (RFQ/RFI) עם עוד כ-12 שחקניות מתעשיית הרכב, מתוכם 3 לקוחות עימם היא מצויה בשלבים מתקדמים, אשר עשויים להבשיל בקרוב להסכם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז , עומר כילף