NTT הצטרפה לגיוס ההון של D-ID התל אביבית

31 מאי, 2022

גייסה 25 מיליון דולר. המירה טכנולוגיה לניטרול אלגורימתים אוטומטיים של זיהוי תמונה, לפלטפורמה חדשה אשר מאפשרת לבצע העשרת מדיה באמצעות בינה מלאכותית. למשל הוספת אנימציה לתמונות סטילס ישנות

בתמונה למעלה: תנועות הראש והמחוות של "המפעילה" (משמאל), מוסיפות מימד של תנועה לתמונת הארכיון (מימין)

חברת D-ID מתל אביב השלימה גיוס הון בהיקף של 25 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעות Macquarie Capital. בסך הכל, מאז הקמתה בשנת 2017, גייסה D-ID כ-48 מיליון דולר. בסבב האחרון השתתפה גם קרן ההשקעות של חברת התקשורת היפנית NTT. ההשקעה בוצעה באמצעות מעבדת החדשנות של NTT בישראל, אשר פועלת לשילוב טכנולוגיות ישראליות במוצרים המפותחים על-ידי NTT, ואיתור מוצרים וטכנולוגיות שניתן לשווק ללקוחות NTT בעולם.

חברת D-ID פועלת בתחום החדש של העשרת מדיה באמצעות בינה מלאכותית. החברה הוקמה על-ידי יוצאי יחידת 8200, גיל פרי, סלע בלונדהיים ואלירן קוטה, לפיתוח טכנולוגיה המנטרלת אלגוריתמים אוטומטיים לזיהוי פנים. הטכנולוגיה מבוססת על ביצוע שינויים זעירים הנעשים בקובץ התמונה, שאינם נראים לעין האנושית, אולם מונעים את האפשרות להפעיל אלגוריתם זיהוי על-גבי הקובץ. השם D-ID, הוא קיצור של הביטוי de-identification, המתייחס לכל האמצעים המקשים על ביצוע זיהוי תמונות אוטומטי.

טכנולוגיית אבטחה הופכת לטכנולוגיית חוויה

ראוי לציין שטכניקות למניעת זיהוי תמונה אוטומטית קיימות זמן רב, אולם הן מבוססות על הכנסת עיוותים בתוך התמונה, ולכן פוגעות באיכותה. הטכנולוגיה של D-ID מנצלת חולשות באלגוריתמים לזיהוי תמונות ובמערכות בינה מלאכותית, כדי למנוע מהם לבצע את המלאכה. על-בסיס הטכנולוגיה הזאת, החברה קונספט חדש שהיא מכנה בשם Creative Reality, אשר מאפשר להוסיף מרכיב של אנימציה לתמונות סטטיות. הפלטפורמה של החברה כוללת שני יישומים מרכזיים: Live Portrait ו-Speaking Portrait.

היישום Live Portrait מוסיף מימד של תנועה לתמונות סטטיות, דוגמת צילומי ארכיון וציורים. הדבר נעשה באמצעות מפעיל (Driver), אשר תנועות הראש והמחוות שלו מועברות באמצעות רשת נוירונים אל התמונה הסטטית, ומעניקות לה מימד דינמי מבוקר. היישום Speaking Portrait מעניק תנועות ראש ושפתיים המותאמות לקובץ טקסט המצורף לתמונה. שוק היעד של החברה הוא השוק הארגוני ותעשיית הבידור. השילוב של שני היישומים מאפשר לייצר סרטי וידאו משכנעים מאוד, שבהם דמויות מהעבר מקבלות הנפשה משכנעת מאוד. אחד מהלקוחות הגדולים של החברה הוא אתר MyHeritage, המאפשר לבנות אילנות יוחסים וירטואליים. מאז השקת שירות Deep Nostalgia באתר בחודש מרץ 2021, המבוסס על הטכנולוגיה של D-ID, הגולשים ייצרו באמצעותו יותר מ-101 מיליון הנפשות של בני משפחה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: D-ID