רפאל רכשה את חברת PVP AEO האמריקאית

7 יוני, 2022

העיסקה מחזקת את תשתית הייצור של רפאל בארצות הברית. המנכ"ל הר-אבן: "העיסקה היא מרכיב באסטרטגיה של רפאל שנועדה להעביר לארה"ב טכנולוגיות, מוצרים ומערכות מתקדמות"

בתמונה למעלה: מערכות אלקטרו-אופטיות מתוצרת חברת PVP AEO האמריקאית

חברת רפאל (Rafael) רכשה את חברת PVP Advanced EO Systems מקליפורניה באמצעות עסקת החלפת מניות בחברה הבת של רפאל בארה"ב. חברת PVP AEO הוקמה בשנת 1997 ומתמחה בפיתוח וייצור מערכות אלקטרו-אופטיות ומערכות מבוססות אינפרה אדום צבאיות, תעופתיות וחלליות. לצד משמר הגבול והמכס בארה"ב, המערכות נמצאות בשימוש כל זרועות הצבא האמריקאי, נאס"א, הצי של קוריאה הדרומית וחברת הנפט הסעודית Aramco.

בשנים האחרונות היא היתה מעורבת בפרוייקטים בטחוניים דוגמת הקמת מגדלי תצפית אלקטרוניים (Integrated Fixed Towers) ומערכות מעקב וידאו ניידות (Mobile Video Surveillance Systems) אשר הוצבו על-ידי המכס ומשמר הגבולות לאורך הגבול עם מקסיקו. נשיא ומנכ"ל  מנכ"ל רפאל ארה"ב, עזראל רם, אמר שרכישת PVP AEO היא צעד גדול בהתרחבות של רפאל בשוק האמריקאי. "היא מאפשרת לנו להגדיל את נתח הייצור בארה"ב לטובת מכירות בארה"ב, בישראל ועבור בעלי ברית אחרים".

לדברי נשיא ומנכ"ל PVP AEO, ברוס פרגוסון, החברה תמשיך לפעול כיישות עצמאית ותשמור על המותג הקיים שלה. החברה הבת של רפאל בארה"ב הוקמה בשנת 1993 ופועלת ממרילנד. היא אחראית לכל הפעילות של רפאל בארה"ב. נשיא ומנכ"ל רפאל, יואב הר-אבן, אמר שהעיסקה היא מרכיב באסטרטגיה של רפאל שנועדה להעביר לארה"ב טכנולוגיות, מוצרים ומערכות מתקדמות עבור לקוחות בארה"ב. "עד לאחרונה, רוב הפעילויות של רפאל בארה"ב בוצעו בשיתוף עם קבלניות ראשיות אמריקאיות, כאשר רוב הייצור בוצע בישראל. חברת PVP AEO תתגבר את יכולות הייצור וההנדסה ותחזק את שרשרת האספקה שלנו בארה"ב".

מפעל הייצור של חברת PVP AEO כולל יכולת מלאה של ייצור גימבלים ומערכות מכניות, ממטיל אלומיניום ועד המערכת הסופית. הוא כולל חדר נקי לייצור המערכות האופטיות. חברת רפאל סיימה את שנת 2021 עם מכירות מכירות בהיקף של 9.931 מיליארדן שקל ורווח נקי של 431 מיליון שקל. היקף ההזמנות עומד על סך 15.421 מיליארדי שקלים וצבר ההזמנות עומד על 28.760 מיליארדי שקלים המהווה 2.5 שנות מכירה. התוצאות האלה כוללות את המכירות של הרכישות האחרונות שלה בישראל: אירונאוטיקס וקונטרופ.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית