השבוע החם של אלביט: עסקאות ב-822 מיליון דולר

30 יוני, 2022

בישראל היא השלימה את מכירת עשות אשקלון לקרן פימי, ובעולם היא קיבלה הזמנה להבאת צבא אסיאתי שלם למתכונת של לחימה מרושתת, ולאספקת מערכות חימוש אווירי חכם

בתמונה למעלה: ערכת הנחיית הלייזר Lizard של חברת אלביט

חברת אלביט (Elbit) חשפה השבוע (ה') סדרת עסקאות ענק בהיקף של כ-822 מיליון דולר, אשר מבטאות את התסיסה הגוברת בשוק הביטחוני בעקבות המלחמה באוקראינה והמתיחות בים סין. אלביט קיבלה הזמנה בהיקף של 220 מיליון דולר לאספקת ערכת הנחיית לייזר ממשפחת Lizard עבור חיל אוויר של מדינה בדרום מזרח אסיה. הערכה מאפשרת להתקין מנגנון הנחייה של כל סוגי החימוש האווירי, מתוצרת מערבית ומתוצרת מזרחית, ולכוון אותה אל המטרה באמצעות מציין לייזר. מועד האספקה: עד 15 חודשים.

בתחילת השבוע חשפה אלביט דור חדש של ערכות הנחייה מדוייקות מסוג Range Extension & Smart Tail – REST. המערכת כוללת מודול זנב ומודול ניווט וכנפיים נפרשות. ניתן לחבר אותן אל פצצות אוויר-קרקע ועל-ידי כך להפוך אותן לחימוש אווירי משוטט חכם. המרכיב הקדומני כולל מחשב ניווט לווייני מבוסס INS/GPS, וזוג כנפיים נפרשות המעניקות לחימוש יכולת תעופה עצמונית עד למרחק של 120 ק"מ. הוא מיועד לשימוש במתכונת של "שגר ושכח" ומבצע צלילה אל המטרה בזווית חדה מאוד כדי להגביר את יכולת החדירה. ערכת REST מותאמת לשימוש במטוסים מתוצרת מערבית ובמטוסים מתוצרת מזרחית.

פרוייקט דיגיטליזציה של צבא אסיאתי שלם

במקביל, אלביט דיווחה על הזמנה בהיקף של כ-548 מיליון דולר לספק פתרון מלא לקישוריות דיגיטלית של צבא בדרום מזרח אסיה, על-מנת לספק לו יכולת לחימה מקושרת (Networked Warfare). מדובר למעשה בתוכנית מלאה לדיגיטליזיצה ושדרוג של כל זרועות הצבא, כדי לשפר את התיאום מבצעי בין כל הזרועות, לספק יכולת קבלת החלטות מהירה ולייעל את הפעלת פלטפורמות הלחימה השונות. במסגרת הפרוייקט, אלביט תספק מערכות רדיו מבוסס תוכנה (SDR) ממשפחת פתרונות E-LynX בכל התצורות: החל ממכשירים נישאים על-ידי החייל הבודד, וכלה בתשתיות תקשורת ממונעות, מוטסות וימיות.

חדר-פיקוד דיגיטלי מבוסס מערכת Torch-X של אלביט
חדר-פיקוד דיגיטלי מבוסס מערכת Torch-X של אלביט

ההזמנה כוללת גם התקנה של מערכות אינטראנט טקטיות ממשפחת Tiger-X ותשתיות פיקוד ובקרה מסוג Torch-X בכל זרועות הצבא. פלטפורמת Torch-X היא חבילה של יישומי תוכנה המאפשרים לנהל את פעילות זרועות הצבא מחדרי פיקוד קדמיים ואחוריים. היא כוללת פתרונות קישוריות המבטיחים העברה מהירה של נתונים בכל הפורמטים, מערכות ניתוח מידע ותצוגה, מערכות שילוב של כל החיישנים ומערכות שליטה ובקרה, כולל שליטה מרחוק בכלים שונים, ובכלל זה במערכים של כלים בלתי-מאויישים.

בתחילת השבוע, החברה זכתה בחוזה לאספקת מערכת לחימה אלקטרונית לצבא זר בהיקף של כ-70 מיליון דולר, אשר כוללת מערכת יירוט וניתוח שידורים אלקטרוניים (SIGINT), מערכות הגנה בפני שיבושים אלקטרוניים וחדרי פיקוד ובקרה, המיועדים לשרת את זרועות היבשה והאוויר של הלקוח.

ערכת REST של אלביט. הופכת פצצה פאסיבית לחימוש משוטט חכם
ערכת REST של אלביט. הופכת פצצה פאסיבית לחימוש משוטט חכם

עשות עוברת לידי קרן פימי

בישראל, הסתיימה עסקת המכירה של חברת עשות אשקלון לקבוצת פיבי תמורת 84 מיליון דולר. עשות הגיעה לידי אלביט בעקבות רכישת תעש מערכות (IMI Systems) בחודש נובמבר 2018, תמורת 495 מיליון דולר. התעשייה הצבאית החזיקה בכ-85% ממניות עשות. מדובר בחברת תעשייה כבדה מובהקת שאינה תואמת למיקוד המרכזי של אלביט, המבוסס על מערכות חכמות לתעשייה הביטחונית. לאחר העסקה מחזיקה פימי בכ-85% ממניות עשות, והשאר נמצאים בידי הציבור. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב. בעקבות השלמת העיסקה עלתה מנייתה בבורסה בכ-7% והיא נסחרת לפי שווי חברה של כ-361 מיליון שקל. מניית אלביט בנסד"ק עלתה בכמעט 4% והיא נסחרת לפי שווי חברה של כ-9.68 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , ביטחון , קרן פימי , תעופה