אוטוטוקס השיקה שבבי V2X הראשונים בעולם לתרחישי Day 2

4 יולי, 2022

Day 2 הינו השלב הבא של טכנולוגיית V2X, שבו היא מפעילה מערכות בטיחות אוטומטיות. יצרן רכב הודיע על שילובם במיליוני כלי-רכב. "מצפים שיצרנים נוספים ישלבו אותם"

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר-נטר, המפתחת פתרונות V2X לתקשורת בין כלי-רכב, מדווחת כי יצרן רכב מוביל בחר לשלב במיליוני מכוניות נוסעים חדשות את שבבי הדור השלישי שהחברה משיקה כעת. השבבים, שייצורם ההמוני יחל ב-2023, ישולבו במכוניות היצרן החל משנת 2025. פריצת הדרך המרכזית בדור השלישי של שבבי אוטוטוקס, היא בכך שהם הראשונים בתעשייה (להערכת החברה) המותאמים לשלב הבא של טכנולוגיית ה-V2X, הקרוי Day 2. כלומר הם כשירים לא רק ליצירת התראות בטיחות – אלא גם לגרור הפעלה אוטומטית של מערכות בטיחות – כמו למשל בלימת חירום.

מפת הדרכים של טכנולוגיית V2X מחולקת לשלושה שלבים עיקריים, בדומה לחלוקה המקובלת של נהיגה אוטונומית לחמש רמות. במסגרת השלב הראשון של פריסת הטכנולוגיה בכלי-רכב, הקרוי Day 1, כלי-הרכב משדרים זה לזה את נתוני המיקום והמהירות ההדדיים, ועל-סמך הנתונים הללו מייצרת מערכת הבטיחות התראות אזהרה לנהג, למשל על מכונית הנוסעת במהירות גבוהה מעבר לעיקול הדרך, מחוץ לשדה הראייה של הנהג. במסגרת Day 1, מערכת ה-V2X אינה מורשית להפעיל מערכות ברכב כמו בלימת חירום אוטומטית או מעבר נתיב, אלא אך ורק לייצר התראות לנהג.

שיתופיות אוטומטית בדרכים

במסגרת השלב השני, המכונה Day 2, כלי-הרכב משתפים ביניהם לא רק את נתוני המיקום והמהירות, אלא גם מידע ויזואלי הנקלט בחיישנים האחרים של הרכב האחר, כמו למשל מצלמה ומכ"ם. באופן זה כלי-רכב יכולים לשתף ביניהם, באמצעות תקשורת ה-V2X, מידע מקיף הרבה יותר ולייצר תמונה מפורטת יותר של הסביבה. היבט משמעותי נוסף בשלב Day 2 הוא שמערכת ה-V2X מורשית להפעיל, על סמך המידע השיתופי, מערכות קריטיות ברכב, כמו למשל בלימת חירום.

בשלב השלישי, הקרוי Day 3, כלי-הרכב לא רק משתפים מידע אלא גם מקבלים החלטות בצורה מתואמת. שלב זה פותח את הפתח ל"נהיגה אוטונומית שיתופית", שבה מתבצע סינכרון מתמיד בין כלי-הרכב על הכביש, הן כדי למנוע תאונות והן כדי לייעל את התנועה. מאחר שבמסגרת Day 2, כלי-רכב נדרשים לשדר מידע רב יותר בהשוואה ל-Day 1, ובשיהוי אפסי ובמהימנות גבוהה, ערוץ התקשורת צריך להיות מותאם לדור החמישי. לדברי אוטוטוקס, השבבים החדשים שלה הם הראשונים בעולם שתומכים בטכנולוגיית 5G-V2X. בלימה אוטומטית של כלי הרכב דורשת הסמכת בטיחות פונקציונלית. אוטוטוקס מסרה ששבבי הדור השלישי שלה הם הראשונים בעולם המאפשרים קבלת הסמכת ISO26262 ASIL B לתרחיש מסוג כזה.

עמוס פרוינד, סמנכ"ל המו"פ של אוטוטוקס, אמר כי הדור השלישי של השבבים מהווה פריצת דרך הנדסית שאפשרה להשיג פריצות דרך עסקיות. "המהנדסים שלנו הצליחו לתכנן את שבב ה-V2X הראשון שתומך בו-זמנית הן בתרחישי Day1 והן בתרחישי 2 Day. בכך הם מסייעים להגן על משתמשים במכוניות, באופניים, בקורקינטים, לצד הולכי רגל, ויאפשרו עצירה אוטומטית. נוסף על כך, הם מסוגלים לפעול בטמפרטורת סביבה גבוהה, עם צריכת הספק נמוכה ובמחיר נוח. על-בסיס התגובות הנלהבות שקיבלנו, אנחנו מצפים שיצרני רכב נוספים יאמצו את הארכיטקטורה החדשה וישלבו את השבבי ם שלנו בכלי הרכב שלהם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Day 2 , V2X , אוטוטוקס