קיידנס נכנסת לעולם התאומים הדיגיטליים

11 יולי, 2022

רוכשת את חברת Future Facilities אשר פיתחה טכנולוגיה ליצירת עותק דיגיטלי של התשתיות הפיסיות במרכזי נתונים. באמצעות העותק ניתן לנתח את ההתנהגות התרמית של המתקן מרמת השרת ועד לרמת מערכת מיזוג האוויר השלמה

חברת קיידנס (Cadence) חתמה על הסכם לרכישת חברת התוכנה האמריקאית Future Facilities, אשר מתמחה בניתוח אלקטרוני של מערכות מיזוג אוויר וביצוע אופטימיזיצה של התכנון, באמצעות בניית מודל פיסיקלי המשכפל את המבנה ואת התיפקוד התרמי של מרכזי הנתונים (3D digital twins). העיסקה נעשתה במסגרת אסטרטגיית Intelligent System Design שהוגדרה על-ידי המנכ"ל ונשיא החברה, אנירוד דווגאן, הממוקדת בניצול הידע והנסיון של קיידנס בתחום התוכנה החישובית, כדי להתרחב אל מעבר לעסקי הליבה של החברה המצויים בתחום תכנון השבבים.

התוכנות של Future Facilities עושות שימוש במערכת הסימולציה התרמית Celsius Thermal Solver של קיידנס. הן מייצרות ייצוג מלא של כל האלמנטים שיש להם השפעה על הסביבה הפיסית של מרכז הנתונים, כדי לחזות את ההשפעות של שינויים שיתבצעו ולבצע אופטימיזציה של התפעול. מרכזי נתונים כוללים סוגים רבים של תשתיות: התוכנות של החברה יכולות לדמות מה קורה, למשל, כאשר מחליפים שרת ומה הן ההשפעות של המהלך על צריכת האנרגיה, על מערכות מיזוג האויר והיכן מתפתחות תופעות שעשויות לפגוע בפעילות השוטפת של כל המערכות (בתמונה למעלה).

בשנת 2016 החברה הוסיפה לפורטפוליו שלה גם את תוכנה 6SigmaET, אשר מבצעת הדמייה של הסביבה התרמית של מכשירים אלקטרוניים והשפעתה על סביבתם הקרובה. מנהל קבוצת Custom IC & PCB בחברת קיידנס, תום בקלי, אמר ששוק תשתיות מרכזי הנתונים מגיע להיקף של כ-200 מיליארד דולר בשנה. "העיסקה Future Facilitie תחזק את פתרון ניתוח הזרימה שלנו (Fidelity CFD) באמצעות צירופו אל מערכת תאומים דיגיטליים של מרכזי הנתונים". לא נמסרו פרטים פיננסיים על היקף העיסקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות , תוכנה ותכנון אלקטרוני