הפסקות חשמל השביתו את מפעל מייקרון בהירושימה

13 יולי, 2022

"החברה מבצעת הערכה של השפעת הארוע על שרשרת האספקה ומשתמשת במלאי הקיים שלה ובשאר אתרי ייצור ה-DRAM במטרה לעמוד בציפיות של הלקוחות"

מפעל ייצור זכרונות ה-DRAM של חברת מייקרון (Micron) בעיר הירושימה, יפן, סובל מפגיעה חמורה בייצור לאחר הפסקות חשמל חוזרות שנגרמו על-ידי מזג האוויר הסוער והגשמים הכבדים הפוקדים את האזור. אתמול (ג') החברה דיווחה שהפסקות החשמל גרמו להפעלת פרוטוקול השבתה של המפעל לזמן קצר, אולם הדבר גרם לפגיעה מתמשכת בתהליך הייצור. למרות שאספקת החשמל חודשה, המפעל הצליח לחזור לפעילות חלקית בלבד. להערכת מייקרון, היקף הייצור יעלה בהדרגה להיקפו הרגיל בתוך כשבוע.

מייקרון העריכה שהנזק מצמצום היקף הייצור ומהוצאות נוספות, כמו פסילת פרוסות סיליקון שהיו באמצע תהליך הייצור ושנפגעו עקב ההשבתה הקצרה, יורגשו בתוצאות הכספיות שלה ברבעון האחרון של 2022 וברבעון הראשון של 2023. "החברה מבצעת הערכה של השפעת הארוע על שרשרת האספקה ומשתמשת במלאי הקיים שלה ובשאר אתרי ייצור ה-DRAM במטרה לעמוד בציפיות של הלקוחות". בתחילת החודש נפגעה גם חברת רנסאס (Renesas) היפנית מפגעי מזג האוויר: במהלך סופת טייפון פגע ברק בקו אספקת הכוח של מפעל ייצור השבבים בעיר קומאמוטו ביפן. הפגיעה גרמה להפסת חשמל ממושכת, שהביאה להשבתת 90% מהייצור באתר, כאשר 10% הנותרים התבצעו בסיוע מערכת אל-פסק.

ירידה בביקוש ב-2023

רנסאס העריכה בתחילה שהדבר ישבית את המפעל למשך שבועיים, אולם בתחילת השבוע היא דיווחה שהמפעל חזר לייצור בקנה מידה מלא. להערכתה, אובדן ימי העבודה ופרוסות הסיליקון שהושחתו, הם שווי-ערך לשבוע עבודה בקיבולת ייצור סטנדרטית. עדיין לא ברור כיצד הנזק שנגרם למפעל מייקרון ישפיע על שוק הזכרונות העולמי. להערכת חברת IC Insights, מייקרון מחזיקה בכ-23% משוק ה-DRAM העולמי. ב-1 ליולי 2022 דיווחה מייקרון על מכירות שיא רבעוניות של זכרונות NAND ו-DRAM בהיקף של 8.64 מיליארד דולר, אולם מסרה שתחזית הרבעון השלישי צופיה ירידה של כ-13% במכירות. נשיא ומנכ"ל מייקרון, סנג'אי מרוטרה: "לאחרונה נחלש הביקוש בתעשייה ואנחנו נערכים לקראת ירידה בצמיחה בשנת הכספים 2023".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: DRAM , Micron , זכרונות , מייקרון , מיקרון