Blue-White Robotics תשלב את השבב של היילו בערכות נהיגה אוטונומית לטרקטורים

18 יולי, 2022

השבב של היילו, המספק עוצמת עיבוד של 26 טריליון פעולות עיבוד בשנייה, יסייע להריץ בזמן אמת את רשתות הנוירונים שפיתחה BWR עבור הנהיגה האוטונומית. "השבב עוזר לנו להתגבר על כל המגבלות"

חברת Blue-White Robotics תבסס את הדור השני של ערכת הנהיגה האוטונומית שפיתחה לכלים חקלאיים, שייצא בחודשים הקרובים, על שבב הבינה המלאכותית של חברת היילו (Hailo) הישראלית, המסייע להאיץ חישובי AI בקצה – כך גילה בשיחה עם Techtime אבירם שמואלי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומייסד-שותף בחברת הרובוטיקה.

"זו פעם ראשונה ששבב להאצת ביצועים מותקן בכלי חקלאי. הטמעת מאיץ ה-AI מאפשרת לנו להתגבר על כל המגבלות." השבב של היילו, אשר ישולב ביחידת המיחשוב המרכזית בטרקטור, לצד מעבדי CPU ו-GPU, יסייע לבצע את משימות העיבוד של נתוני החיישנים וקבלת ההחלטות, אשר מתבססים על מודלים שפיתחה BWR. "פיתחנו שכבה מאוד משמעותית של בינה מלאכותית. כדי להגיע לרמה הנדרשת של אוטונומיות אנחנו משלבים רשתות נוירונים וראיית מכונה, בהיקף שמחייב יכולת חישובית גבוהה בזמן אמת."

היילו פיתחה את מעבד Hailo-8 עבור רשתות נוירונים, אשר בנוי בארכיטקטורה ייחודית של החברה, ומספק עוצמת עיבוד של 26 טריליון פעולות עיבוד בשנייה (26TOPS) בצריכת הספק טיפוסית של 2.5W בלבד. השבב יודע לנתח את המשימה ספציפית, למפות את המשאבים הדרושים לכל שכבת עיבוד, ולספק אותם בהתאם לצורך. באופן זה הוא מאיץ את תהליך העיבוד ומפחית את צריכת ההספק.

שמואלי: "המעבדים הרגילים מייצרים כמות מאוד גדולה של חום, ויש לזכור כי הכלים החקלאיים הללו פועלים במקומות מאוד חמים. השבב של היילו מציג יחס טוב של כוח חישובי לוואט, ועל כן זה מפחית מהעומס. כדי להגיע לחישוב מקסימלי, משימות העיבוד מחולקות בין המעבדים המרכזיים והגרפיים הרגילים וכרטיס ההאצה."

אבירם שמואלי

BWR הוקמה ב-2017 על ידי בן אלפי, יאיר שחר ואבירם שמואלי. היא גייסה עד היום כ-50 מיליון דולר, בין היתר מקרנות ההון-סיכון Insight Partners ו-Entrée Capital. ערכת האוטומציה שפיתחה כוללת חבילת חיישני LiDAR, מצלמות אופטיות, תוכנת ניהול והימנעות ממכשולים, חיישני לחץ למניעת פגיעה בצמחייה ומערכות חירום ושליטה מרחוק. באמצעות בינה מלאכותית, הטרקטור לומד את אזור הגידולים ואת נתיבי התנועה. הטמעת הערכה על גבי הטרקטור מאפשרת לכלי לבצע, באופן אוטונומי או בשליטה-מרחוק, פעולות שונות דוגמת ריסוס, גיזום, כיסוח וטיפול בקרקע. החברה גם כבר נמצאת בשלבי מסחור ראשונים והחלה לספק ולהתקין מערכות במטעים וכרמים בקליפורניה.

שמואלי מסביר כי נהיגה אוטונומית בשדה הינה אתגר מורכב מכפי שניתן אולי לחשוב. "שדה חקלאי משתנה כל הזמן, לאורך היום ולאורך השנה, וזו גם סביבה היברידית עם בני אדם. אי-אפשר למפות שדה מראש ולבסס על כך נהיגה אוטונומית. כמו כן, בדומה לכלים צבאיים, טרקטורים פועלים בתנאי שטח קשים כמו רעידות, טמפרטורות גבוהות ורטיבות, ועל כן יחידות המחשוב חייבות להיות מוקשחות."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: BWR , היילו