דוטס-ננו קיבלה אישור פטנט בארצות הברית

27 יולי, 2022

החברה פיתחה חומר ננו-מטרי, בלתי רעיל, שמשמש כסמן ביולוגי לצורך תיוג ואימות חומרים תעשייתיים. בעקבות אישור הפטנט החלה החברה בשיחות לשיתוף פעולה מסחרי עם חברת נפט מובילה

חברת דוטס ננו (Dotz Nano) הישראלית, הנסחרת בבורסה של אוסטרליה (ASX) דיווחה השבוע כי משרד הפטנטים האמריקאי אישר את בקשת הפטנט שלה (מספר פטנט: 11,391,674 B2) עבור שימוש בחומר הננו-מטרי שפיתחה לצורך סימון, זיהוי ואימות אותנטיות של נוזלים בתכולה גדולה (bulk liquid), כמו למשל מוצרי נפט המשונעים בחביות ובמיכלים.

בעקבות אישור הפטנט' הודיעה דוטס ננו כי החלה בשיחות לשיתוף פעולה מסחרי עם חברת נפט וגז לשימוש בפיתרון לצורך מעקב אחר תכולת המיכלים. שתי החברות כבר ביצעו פיילוט בשטח.  מניית דוטס ננו נסחרת בבורסה של אוסטרליה לפי שווי שוק של 125 מיליון דולר אוסטרלי.

דוטס-ננו מייצרת ומשווקת חומר ננומטרי מתקדם הקרוי Graphene Quantum Dots, אשר יכול לשמש למגוון של יישומים תעשייתיים פוטנציאליים. לחומר של דוטס-ננו יש תכונה ייחודית: כשהוא נחשף לאור אולטרה-סגול (UV), הוא מחזיר אנרגיה במגוון צבעים המשתנים בהתאם לגודל האנרגיה – סגול כהה, כחול, אדום, ירוק וכדומה. בשל תכונה זו, ניתן להשתמש בחומר כסמן לצורך מעקב וזיהוי זיופים של מוצרים. כלומר, החומר משמש כמעין חתימה ביולוגית ייחודית שמוכיחה שהמוצר אינו מזויף.

בתעשיית החומרים הננו-מטריים משתמשים כיום בעיקר בחומרים לא-אורגניים כגון מתכות, שבשל רעילותם הגבוהה לא ניתן לעשות בהם שימוש ביישומים רבים. לעומת זאת, המוצר של דוטס-ננו מתבסס על חומר הקרוי גרפן (Graphene). הגרפן הוא החומר החזק ביותר ואחד החומרים הדקיקים ביותר הידועים למדע כיום. הגרפן הינו חומר אורגני שקוף, דחוס מאוד, ואינו רעיל.  מלבד זיהוי זיופים, החומר של דוסט-ננו יכול לשמש לצורך תיוג ועקיבה בתעשיות הנפט והגז, הכימיקלים והפולמרים, כמו גם כסמן ביולוגי בהדמאות רפואיות.

החומר של החברה מבוסס על פטנט שנרכש מידי ממציא הטכנולוגיה, פרופ’ ג’יימס טור מאוניברסיטת Rice בטקסס. פרופ’ טור אחראי גם על פיתוח הפטנט של חברה ישראלית נוספת שנסחרת בבורסה האוסטרלית, Weebit Nano, המפתחת שבבי זיכרון חדשניים מסוג ReRam. ההפסד הנקי של דוטס-ננו ב-2021 הסתכם ב-7.9 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: דוטס-ננו , נפט , פטנט