פולקסווגן היא לקוח-הענק המסתורי של אינוויז

2 אוגוסט, 2022

הזמינה חיישני LiDAR בהיקף של כ-6.6 מיליארד דולר. ההזמנה בוצעה באמצעות חברת CARIAD, שהיא הזרוע הטכנולוגית של הקבוצה. בין השאר היא בונה פלטפורמת מידע אחידה לכל מותגי פולקסווגן

בתמונה למעלה: חיישן הדור השני של אינוויז, InnovizTwo. יותקן במיליוני מכוניות פולקסווגן

חברת אינוויז (Innoviz) חשפה היום את אחד מהסודות הגדולים שלה בחודשים האחרונים: חברת CARIAD, שהיא זרוע טכנולוגית של קבוצת פולקסווגן, היא זו שביצעה ממנה הזמנה של חיישני LiDAR בהיקף של מיליארדי דולרים. "אנחנו נרגשים לעבוד עם הצוות של CARIAD כספקים של חיישני לידאר ותוכנת חישה, על מנת לתמוך בניידות בטוחה בכלי-רכב אשר יושקו החל מאמצע העשור", מסר היום (ג') עומר כילף, מייסד-שותף ומנכ"ל אינוויז. 

במהלך שיחת הוועידה בחודש מאי לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2022, גילה כילף שנחתם חוזה בהיקף של כ-4 מיליארד דולר לאספקת חיישני ה-LiDAR של החברה מהדור השני, InnovizTwo, כולל תוכנת החישה וההתמצאות הסביבתית. זהות המזמין נשמרה בסוד, אולם הוא סיפר שהחיישנים יותקנו בכ-8 מיליון מכוניות המשתייכות למותגי הפרימיום של הקבוצה, עבור יישומי L2 ו-L3. באותה פגישה הוא אמר שהיקף העסקה עשוי לגדול במידה ומותגי רכב נוספים בקבוצה יאמצו את הפיתרון. ואכן, היום החברה עידכנה את היקף העיסקה לכ-6.6 מיליארד דולר.

אסטרטגיית שליטה מלאה בחומרה ובתוכנה

חברת CARIAD היא זרוע טכנולוגית של קבוצת פולקסווגן ומעסיקה כ-5,000 מפתחים ומהנדסים. היא מספקת לכל המותגים של החברה תוכנות ושבבים, ועוסקת כיום בפיתוח פלטפורמת תוכנה אחידה ומערכת הפעלה עבור כל המכוניות של הקבוצה. במקביל, היא נכנסה לשותפות ארוכת טווח עם יצרנית השבבים האירופית STMicroelectronics, שבמסגרתה הן מתכננות להשיק בקרוב יוזמה לפיתוח משותף של תשתיות חומרה ותוכנה עבור “רכב מוגדר תוכנה”.

מטרת השותפות הזאת היא להבטיח את שרשרת האספקה של כל קבוצת פולקסווגן, ולספק תשתית חומרה ותוכנה אחידות לכל מותגי הקבוצה. בין השאר, היא תנחה את כל הספקים המשניים של הקבוצה להשתמש אך ורק בשבבים הכלולים במהלך הזה. מההסכם עם אינוויז ניתן להבין שהמנדט שחברת CARIAD קיבלה מפולקסווגן הוא גדול בהרבה, וכולל כנראה גם בניית תשתית אחידה למערכות רכב חכם, מערכות ADAS וככל הנראה גם רכב אוטונומי.

ההסכם החדש מלמד שפולקסווגן עוקפת את ב.מ.וו בתור הלקוח הגדול ביותר של אינוויז: לפני כשנה העריכה אינוויז שההסכם עם קבלנית הייצור מגנה, עבור מערכות LiDAR שיותקנו במכוניות ב.מ.וו, יעניק לה הכנסות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר עד 2030. בעקבות ההודעה על הזכייה, עלתה מניית אינוויז בנסד"ק בכמעט 21% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-652 מיליון דולר.

מימין לשמאל: טלי חן סמנכ"לית מכירות ופיתוח עסקי, עומר כילף מנכ"ל ומייסד משותף, ואורן בוסקילה סמנכ"ל פיתוח ומייסד משותף. צילום: דיויד גארב
מימין לשמאל: טלי חן סמנכ"לית מכירות ופיתוח עסקי, עומר כילף מנכ"ל ומייסד משותף, ואורן בוסקילה סמנכ"ל פיתוח ומייסד משותף. צילום: דיויד גארב
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אינוויז , פולקסווגן