טלרד נמכרה לקסווה ב-200 מיליון שקל

16 אוגוסט, 2022

הקבוצה האפריקאית מספקת שירותי תקשורת ושירותי ענן ותשתיות דיגיטליות באמצעות מערך של מרכזי נתונים ורשת סיבים אופטיים באורך כולל של כ-100,000 ק"מ

בתמונה למעלה, מימין לשמאל: מנכ"ל טלרד מוטי אלמליח ביחד עם סמנכ"ל קבוצת קסווה, ניק רודניק

חברת טלרד נטוורקס (Telrad) נמכרה לחברת Liquid Telecommunications, שהיא חברת האחזקות של קבוצת Cassava Technologies הפועלת ביבשת אפריקה, תמורת כ-200 מיליון שקל במזומן. העיסקה בוצעה לפי מחיר מניה של 3.78 שקל, המגלם פרמיה של כ-27% למחיר המניה במאי 2022, שבה אישר דירקטוריון טלרד את העיסקה. היום (ג') התקבלה תעודת המיזוג מרשם החברות, וטלרד הפסיקה להיסחר בבורסה בתל אביב, ומתחילה לפעול כחברה פרטית הפועלת מישראל ונמצאת בבעלות מלאה של ליקוויד.

מנכ"ל טלרד, מוטי אלמליח, אמר שהעיסקה תאפשר להרחיב את היקף הפעילות הבינלאומית של טלרד. סמנכ"ל קבוצת קסווה, ניר רודניק, אמר שחברת טלרד תמשיך לפעול תחת ניהולו של אלמליח, אשר ימונה גם לחבר בהנהלת קבוצת קסווה.

קבוצת קסווה כוללת את ספקית התקשורת Technologies Intelligent Liquid המספקת שירותי תשתיות דיגיטליות, אבטחת מידע ושירותי ענן ביבשת אפריקה, עם מיקוד באזור סאב-סהרה, וחברת Africa Data Centers המפעילה מרכזי נתונים מקושרים ביבשת אפריקה באתרים דוגמת דרום אפריקה (יוהנסבורג, פרטוריה וקייפטאון), קניה (ניירובי), ניגריה (לאגוס), טוגו (לומה). החברה נמצאת בתהליך הקמה של מתקנים נוספים ביבשת אפריקה. בנוסף, הקבוצה מחזיקה ברשת סיבים אופטיים אפריקנית באורך כולל של כ-100,000 ק”מ.

חברת טלרד פועלת בשלושה תחומים נפרדים: תשתיות תקשורת וסייבר, מוצרים ופתרונות למפעילי תקשורת סלולרית וניהול פרוייקטים עסקיים ושירותי מיפוי דיגיטלי. מרכיב מרכזי בקבוצת פתרונות התקשורת הן מערכות תקשורת אלחוטיות מקומיות, שהגיעו לטלרד בעקבות רכישץ חטיבת התדרים המורשים של אלווריון בשנת 2013 ורכישת חברת WaveIP במאי 2021 תמורת 3 מיליון דולר במזומן ועוד כ-3 מיליון דולר בהתאם לעמידה ביעדים. בין השאר, העיסקה נועדה לספק לטלרד טכנולוגיית Wi-Fi 6.0.

ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו מכירותיה בכ-42.7 מיליון דולר, לאחר ירידה של 7.1% בתחום תשתיות התקשורת (ל-24.9 מיליון דולר), ירידה של 17.2% בתחום המוצרים (ל-10.5 מיליון דולר) וצמיחה של 17.3% בתחום התהליכים העסקיים והמיפוי (לכ-7.8 מיליון דולר). בשנת 2021 כולה הסתכמו המכירות בכ-179 מיליון דולר, כ-68% מהן בישראל וכ-17% בדרום אמריקה, בעיקר בפרו ובצ'ילה. ערב העיסקה, בעלת השליטה בטלרד היתה קרן פורטיסימו, אשר החזיקה בכ-41% ממניותיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: טלרד , ליקוויד , קסווה