תרניקה גייסה 45 מיליון דולר

29 אוגוסט, 2022

פיתחה מדבקה אלקטרונית לשיכוך מיגרנות, הנשלטת על ידי הסמרטפון וכוללת שבב המשדר פולסים אלקטרוניים לתאי העצב, וכך מקלה את כאב הראש. ב-2021 אישר ה-FDA את המדבקה גם לבני נוער

חברת תרניקה (Theranica) מנתניה, שפיתחה מדבקה אלקטרונית לשיכוך כאבי מיגרנה, השלימה גיוס של 45 מיליון דולר במסגרת סבב C, בהובלת קרן ההון-סיכון מפילדלפיה New Rhein Healthcare Investors, ובהשתתפות של רבים מהמשקיעים הקיימים בחברה. מתרניקה נמסר כי לאור העניין הרב בחברה, היא תבצע הרחבה של סבב הגיוס בחודש אוקטובר. הסבב מעלה את סך גיוסיה של תרניקה ל-86 מיליון דולר. החברה תעשה שימוש בהון לצורך ביסוס פעילותה המסחרית בארצות הברית.

חברת תרניקה הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ”ל אלון עירוני, מנהל התיפעול רונן יאשק, סמנכ”ל המו”פ סלבה ברבש וד״ר שמעון אקהויז. היא פיתחה את מערכת Nerivio המאפשרת לטפל בכאבים כרוניים באמצעות אותות חשמליים. המערכת מבוססת על מדבקה לבישה המשדרת אות חשמלי המעורר עצבים תת-עוריים, אשר מגיעים אל גזע המוח ומעוררים תגובה מוחית הגורמת לשחרור נוירו-טרנסמיטורים אשר מפחיתים את עוצמת הכאב.

התופעה נקראת נוירו-מודולציה (Neuromodulation) ויסודותיה פותחו כבר בשנות ה-60 של המאה ה-20, אולם רק בעשור האחרון החלו לצאת לשוק אבזרים המתבססים עליה. בעבר נעשו ניסויים לטפל במיגרנות באמצעות נוירו-מודולציה, אולם הם דרשו שימוש באלקטרודות שהוכנסו לראש מתחת לעור. ככל הידוע, חברת תרניקה היא מהראשונות שהצליחו לפתח מערכת בלתי פולשנית וקלה לשימוש עבור מיגרנות. המוצר של החברה קיבל אישור FDA ב-2019, ובינואר 2021 הורחבה ההתווייה גם לבני נוער מגיל 12. 

המערכת של החברה כוללת אלקטרודות ENS/NMES, סוללה, מעבד ייעודי ומקלט/משדר Bluetooth המשדר מידע לאפליקציה בסמארטפון, שבאמצעותה המשתמש יכול לנהל את אופן ואת עוצמת הטיפול. המערכת עוקבת אחר המשתמש, וכשהיא מזהה התקף מיגרנה היא מפעילה באופן אוטומטי את הגירוי החשמלי בזרוע הגורם להפחתת או היעלמות הכאב. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: FDA , תרניקה