שני יצרני רכב מובילים בסין יטמיעו את שבבי ה-V2X של אוטוטוקס

5 ספטמבר, 2022

הדגמים המצוידים בשבבים יעלו לכבישי סין במחצית השנייה של 2023 - ובאירופה מתחילת 2024. "בנינו שרשרת אספקה איתנה המתמודדת עם הביקושים של יצרני הרכב בסין"

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר הודיעה על חתימת הסכמים עם שני יצרני רכב בסין על שילוב השבבים שלה בדגמי מכוניות אשר ייכנסו בקרוב לייצור המוני. החברה פיתחה שבבים לתקשורת V2X בין כלי-רכב, תשתיות ומשתמשי דרך. כלי-רכב ראשונים עם שבבי V2X של אחד מהיצרנים יעלה על כבישי סין במחצית השנייה של שנת 2023. היצרן הסיני השני, הפעיל גם באירופה, יביא לשוק את המכוניות הכוללות שבבי אוטוטוקס בסין ובאירופה, בתחילת שנת 2024.

שוק ה-V2X נערך ליישום אסטרטגיית התחבורה החכמה השאפתנית של ממשלת סין: כל היצרנים המובילים מתכננים להתחיל בפריסה המונית של טכנולוגיית V2X בסין בשנים הקרובות. מדובר באימוץ רחב-היקף של הטכנולוגיה החדשה, מכיוון שרוב יצרני המערכות המקוריות (OEMs) בסין נערכים להשיק כלי-רכב הכוללים בשבבי V2X לקראת שנת 2025. עד היום חתמה אוטוטוקס על הסכמי שילוב הטכנולוגיה שלה עם שמונה יצרני רכב גדולים. במסגרת ההסכמים, יצרנים בינלאומיים המייצרים עבור השוק הסיני, ישיקו מכוניות עם שבבי אוטוטוקס לקראת מבחני הבטיחות של כלי-רכב בסין שייערכו בשנת 2025 (NCAP).

גיוס עובדים בסין

מנכ"ל אוטוטוקס, חגי זיס, אמר שפריצת הדרך של החברה בסין היא "משמעותית יותר מאי-פעם בעבר. בנינו שרשרת אספקה איתנה בסין המתמודדת עם הביקושים של יצרני הרכב, ואנו מרחיבים את טביעת הרגל שלנו בדרום-מזרח אסיה ובסין. אנו חותרים לקבלת הסכמים נוספים, להרחיב את האקו-סיסטם של יצרני Tier2 ו-Tier1, ולגייס עובדים נוספים למשרדנו בסין". אוטוטוקס פיתחה שבבי V2X והיא אחת מהחברות הבודדות בעולם שהצליחו לשלב בשבב יחיד גם את טכנולוגיית התקשורת הייעודית DSRC, וגם את טכנולוגיית התקשורת המתחרה, C-V2X, אשר גובשה ביוזמת קואלקום

היא פיתחה גם פלטפורמה משלימה, בשם ZooZ, אשר מספקת מעטפת בטיחות גם לכלי-רכב קלים כדוגמת אופניים וקטנועים חשמליים. מדובר באביזר נייד אשר מתריע בפני הרוכב על מצבים מסוכנים בכביש. הצורך בפתרון מתבטא בנתוני שוק, שלפיהם כ-75% מהתאונות בין כלי-רכב קלים לבין מכוניות, נובע מהעובדה שנהגי המכוניות לא הבחינו ברכב הקל. מאז הקמתה החברה גייסה יותר מ-150 מיליון דולר, בין היתר מענקית הייצור האלקטרוני פוקסקון. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה, צרפת, ואוקראינה ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: V2X , אוטוטוקס , סין