סטרטסיס נפרדה מ-MakerBot

14 ספטמבר, 2022

מייקרבוט מוזגה עם חברת Ultimaker ההולנדית. בעקבות המהלך מחזיקה סטרטסיס ב-46.5% ממניות החברה, ולכן היא כבר לא מופיעה בדו"חות הכספיים של סטרטסיס כחברה בת הנמצאת בבעלותה

חברת סטרטסיס (Stratasys) השלימה את מיזוגה של חברת MakerBot הפועלת מניו יורק, ביחד עם חברת Ultimaker ההולנדית. החברה החדשה פועלת תחת השם Ultimaker ונמצאת בבעלות חברת ההשקעות ההולנדית NPM Capital, אשר מחזיקה ב-53.5% ממניותיה. בעקבות המהלך מחזיקה סטרטסיס ב-46.5% ממניות החברה, ולכן היא כבר לא מופיעה בדו"חות הכספיים של סטרטסיס כחברה בת הנמצאת בבעלותה.

חברת MakerBot הוקמה בשנת 2009 ונירכשה על-ידי סטרטסיס בשנת 2013. גם לאחר העיסקה היא המשיכה לפעול כחברה בת עצמאית אשר מרכזה בניו יורק. בשנת 2016 סגרה החברה את קו הייצור שלה והעבירה את הייצור לאחריות חברת Jabil. לפי הערכות בתעשייה היא מעסיקה כ-200 עובדים ומכירותיה מסתכמות בכ-160 מיליון דולר בשנה. חברת אולטימייקר הוקמה בשנת 2011 ומעסיקה כ-330 עובדים.

החברה הממוזגת החדשה ממוקדת באספקת חומרה, תוכנה וחומרים לשוק המדפסות תלת-ממד השולחניות. במובן מסויים סטרטסיס קנתה את הפרידה: היא השקיעה 47 מיליון דולר בחברה החדשה. מנכ"ל סטרטסיס, ד"ר יואב זייף, אמר שהמהלך מקדם את האסטרטגיה של סטרטסיס להתמקד בשוק המדפסות הפולימריות ליישומים תעשייתיים והמאפשרות ייצור בקנה מידה תעשייתי. ראוי לציין ששולי הרווח של קו המדפסות השולחניות נמוך בהרבה משולי הרווח של המדפסות התעשייתיות שבהן סטרטסיס מתמקדת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות