"תזמון השעונים ב-5G הוא אתגר עתיר חישובים"

3 אוקטובר, 2022

משלחת של מומחים מחברת סקייוורקס הגיעה לישראל כדי להציג את הפתרון החדש של החברה לתיאום שעונים ברשתות Open RAN ו-5G. מנהל המוצר. "השוק הישראלי חשוב. יש לנו יש לנו כאן הרבה מאוד לקוחות"

בתמונה למעלה: מנהל מוצר פתרונות תזמון בסקייוורקס, לוקאש דוראיפה

מיד לאחר ההכרזה על NetSync, הפתרונות החדשים של חברת סקייוורקס (Skyworks Solutions) מטקסס לתזמון השעונים ברשתות Open RAN ו-5G, הגיעה לישראל משלחת של מומחים מטעם החברה כדי להציג את הטכנולוגיה בפני התעשייה הישראלית. בראש המשלחת עמד מנהל המוצר, לוקאש דוראיפה, אשר סיפר ל-Techtime שזהו המוצר הראשון של החברה אשר כולל חומרה ותוכנה בחבילה אחת. "רשתות הדור החמישי מבוססות על תקן תיאום-השעונים Precision Time Protocol IEEE 1588 המיושם במלים בעלות 128 סיביות, וכולל מידע שכדי לשחזר אותו בכל אבזר צריך לבצע הרבה מאוד חישובים.

"לכן היינו צריכים לפתח מערכת שלמה הכוללת רכיבי חומרה ייעודיים, כמו למשל PHY לאיתרנט, ואת תוכנת AccuTime המבצעת את החישובים ומותקנת במעבדים של הלקוחות. צריך לזכור שכמעט כל אלמנט ברשת 5G (מרכיב הרדיו בתאים הסלולריים ותחנות הבסיס) ייאלץ לבצע בעצמו את חישובי Boundary Clock. המוצר מותאם לשימוש ברשתות פתוחות מסוג Open RAN, אשר צפויות לפתוח בפנינו שוק גדול מאוד של יצרנים, מעבר ליצרני הציוד המסורתיים השולטים כיום בשוק ציוד התקשורת".

קבוצת פתרונות התזמון הוקמה על-ידי סיליקון לאבס (Silicon Labs) לפני כ-20 שנה ומתמחה באספקת פתרונות שעון (Clock) בעלי רמת ריצוד (Jitter) נמוכה ביותר. סיליקון לאבס הוקמה מתוך מטרה לנצל את טכנולוגיית הייצור של רכיבי CMOS דיגיטליים לצורך פיתוח וייצור רכיבים אנלוגיים, וגיבשה טכנולוגיית ייצור של רכיבי אותות מעורבים (Mixed Signal) על-בסיס תהליכי הייצור של חברת TSMC הטאיוואנית. באפריל 2021 רכשה סקייוורקס את חטיבת התשתיות והרכב של סיליקון לאבס, אשר כוללת גם את קבוצת רכיבי התזמון המעסיקה כ-100 עובדים.

שעון אטומי והרבה מאוד חישובי ביניים

בחודש שעבר היא הכריזה על הפתרונות החדשים, Si551x ו-Si540x, במשפחת NetSync, המאפשרים לתאם את השעונים בכל הצמתים והמרכיבים של רשתות איתרנט (Synchronous Ethernet – SyncE), במיוחד בתחום הטלקום (5G ו-Open RAN). לוקאש: "סינכרון הרשת הוא תהליך מורכב, ונעשה מורכב אף יותר ברשתות הדור החמישי. המקור של האותות הוא שעון אטומי המקושר אל הרשת ומספק לה את נתון הזמן הראשוני. כאשר הרשת מתחילה לפעול, כל אבזר ברשת צריך לחשב את השעה המדוייקת אצלו, וכאשר יש תקשורת בין שני אבזרים ברשת, יש צורך לחשב את הפרשי הזמנים ביניהם ולתאם שעונים.

"החישוב מאוד מורכב מכיוון שיש ברשת סוגים רבים של השהיות. אחת מהדרכים שבהן הצלחנו לשפר את הביצועים היתה באמצעות שימוש בתהליך שהפך כמעט מסורתי בחברת סיליקון לאבס: לוקחים מערכת הבנויה ממספר מרכיבים נפרדים, ומשלבים אותם ברכיב סיליקון אחד. כעת יש לנו שותף עסקי אשר מפתח יכולת להפעיל את התוכנה גם במעבדי RISC-V. הפתרונות האלה נמצאים בשימוש גם בציוד Backhaul. השוק הישראלי חשוב עבורנו. יש לנו יש לנו כאן הרבה מאוד לקוחות, כמה עשרות".

חטיבת התזמון של סקייוורקס מיוצגת בישראל על-ידי חברת אלינה הנדסה (Elina), בהמשך לעבודתה כנציגת סיליקון לאבס ב-25 השנים האחרונות. לדברי אריה יוסף, בעלים ומנכ"ל אלינה, לשוק הישראלי חשיבות מיוחדת בתחום הזה עבור סקייוורקס. "הם הגיעו לארץ עם משלחת של מומחים כדי לפגוש חברות מקומיות כמו אינטל, מובילאיי וחברות רבות נוספות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת

פורסם בתגיות: Skyworks , אלינה , סקייוורקס