סמארט-שוטר קיבלה הזמנה נוספת מצבא ארצות הברית

6 אוקטובר, 2022

ההזמנה התקבלה דרך קבלנית בטחונית אמריקאית, ועבור הדגם החדש והקל יותר של כוונת הירי החכמה של החברה. החברה כבר סיפקה את המערכת לצבאות של ארה"ב, הודו והולנד

חברת סמארט-שוטר (Smart Shooter) מדווחת על קבלת הזמנה מחברת Atlantic Diving Supply, קבלנית ביטחונית שעובדת מול הממשל האמריקאי לצבא ארצות הברית, לאספקה של מערכות בקרת אש חכמות מדגם SMASH 2000L. המערכות ישמשו חיילים בזרועות שונות של צבא ארצות הברית כאמצעי ליירוט רחפנים, וזאת מאחר שרמת הדיוק של הכוונת החכמה מאפשרת לחייל על הקרקע לטווח במדויק רחפנים באמצעות נשקו האישי. המערכת מותקנת על-גבי נשק קל, ומתבייתת באמצעות עיבוד תמונה מבוסס AI על המטרה כדי לסייע לחייל לבצע ירי מדויק.

עוד נמסר מסמארט-שוטר כי הדגם החדש נבחן בימים אלה על ידי המשרד לאימוץ יכולות חדשות (ROC) של חיל הנחתים. המשרד כבר ביצע מבדקים חיים במערכת במהלך חודש אוגוסט.

סמארט-שוטר מקיבוץ יגור פיתחה מערכת בקרת-אש בשם Smash המותקנת באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער. המערכת  מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות האוטומטית מאפשרת לחייל לכוון ללא מאמץ, וכאשר הנשק מצוי בזווית הנכונה – ההדק משתחרר באופן אוטומטי. SMASH 2000L (משווק גם כ-SMASH 3000), שאותו השיקה החברה לאחרונה, הוא הדגם הקל ביותר של החברה.

החברה חתמה כבר על מספר חוזי רכש עם הצבאות של ארצות הברית, הולנד והודו, והיא גם מעורבת בפרויקטים לשילוב המערכת על גבי רובוט קרבי אוטונומי, ביחד עם חברת רובוטמי, וברחפן תקיפה, ביחד עם חברת סטדיקופטר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , בינה מלאכותית , חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Smart Shooter