סטדיקופטר וסמארט-שוטר חשפו מסוק בלתי מאויש למשימות חיסול מדויקות

9 אוגוסט, 2022

המסוק מסוגל לטוס במהירות של 125 קמ"ש ולטווח מהאוויר את המטרה באמצעות כוונת הבינה המלאכותית של סמארט-שוטר. באחרונה זכתה סטדיקופטר במכרז של חיל הים לאספקת מסוקים בלתי מאוייישים בעלי מנוע חשמלי

יצרנית המסוקים הבלתי מאויישים סטדיקופטר (Steadicopter) ממגדל העמק, הטמיעה את עמדת הירי החכמה של חברת סמארט-שוטר (Smart Shooter) מקיבוץ יגור במסוק בלתי מאויש חדש, Golden Eagle (בתמונה למעלה). המסוק מיועד לבצע "משימות חיסול" כירורגיות בשטחים עוינים. הוא מסוגל לשייט במהירות 85 קמ"ש ולהגיע למהירות מקסימלית של 125 קמ"ש. המסוק מתביית מהאוויר על מטרה או על מספר מטרות במקביל, באמצעות כוונת הבינה המלאכותית של סמארט-שוטר, ומבצע ירי מדויק. ניתן להתקין על הפלטפורמה מגוון רובי סער, רובי צלפים ותותח 40 מילימטר.

מערכת בקרת-האש של סמארט-שוטר, Smash, מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. כאשר הקנה בזווית הנכונה ההדק משתחרר אוטומטית. הטכנולוגיה הזו מקנה לכל רובה רמת דיוק גבוהה. בין השאר היא מאפשרת לחיילים ליירט רחפנים באמצעות נשק אישי . צבאות ארה"ב, הודו והולנד הצטיידו בכוונת הזו בשנתיים האחרונות. באחרונה חשפו סמארט-שוטר וחברת רובוטמי (Robotemi) הישראלית רובוט קרבי אוטונומי המצויד במערכת הירי של סמארט-שוטר.

מסוק בלתי מאויש – וחשמלי

לפני כשבוע דיווחה סטדיקופטר על זכייה במכרז לאספקת מסוקי Black Eagle Electric בלתי מאויישים חשמליים לחיל הים הישראלי. להערכת החברה זהו המסוק הבלתי מאוייש הראשון בעולם המונע באופן מלא על-ידי מנוע חשמלי. השימוש במנוע חשמלי מפחית את משקל הפלטפורמה ומאפשר להתקין מטעדים כבדים וסוללות. למסוק החשמלי יש יכולת נשיאה של 30 ק"ג, בשעה שלדגם המקביל עם מנוע בעירה פנימית יש יכולת נשיאה של 5 ק"ג בלבד.

מנוע החשמלי הינו שקט יותר ומתאים למשימות חשאיות. סטדיקופטר מעסיקה כמה עשרות עובדים. החברה מפתחת מספר משפחות של מסוקים בלתי מאויישים למשימות צבאיות, ביטחון מולדת וניטור תשתיות. בדומה לרחפנים, מסוקים בלתי מאוישים מסוגלים להמריא ולנחות אנכית (VTOL), אך בשל המדחף המרכזי הגדול הם מגיעים למרחקים גדולים יותר ויכולים לשאת מטעדים כבדים יותר. להערכת חברת המחקר Fortune Business Insights, שוק המסוקים הבלתי מאוישים יצמח עד 2029 להיקף של 15 מיליארד דולר, כמעט פי שלושה מהיקפו בשנת 2021. סטדיקופטר מוזכרת בדו"ח כאחת מהשחקניות הבולטות בשוק הזה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ראיית מכונה , רובוטיקה , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: חיל הים , מסוק בלתי מאויש , סטדיקופטר , סמארט שוטר