סטיקספיי החלה להיסחר בניו יורק לאחר השלמת מיזוג הספאק

30 אוקטובר, 2022

על רקע תנאי השוק וירידה בהכנסות החברה, נחתך לפני מספר חודשים שווי החברה הממוזגת ביותר ממחצית. גם הסכום שגויס מהמוסדיים היה נמוך מהיעד הראשוני. הכנסות החברה במחצית 2022 הסתכמו בכ-3.3 מיליון דולר

חברת סטיקספיי (Satixfy) מרחובות החלה להיסחר ביום שישי בבורסה של ניו יורק, תחת הסימול SATX, לאחר שהשלימה את המיזוג עם חברת הספאק Endurance. כפי שקורה פעמים רבות ביום ההנפקה לציבור, המסחר במניה היה תנודתי במיוחד ובסופו ננעל המסחר במניה במחיר של 29.39 דולר, עלייה של 255%. מחיר זה משקף שווי שוק של 1.44 מיליארד דולר. עם זאת, יש לציין כי המסחר בימים הראשונים שלאחר הנפקה מועד למניפולציות ותנודתיות, וייתכן שבתקופה הקרובה נראה תיקון לשווי ריאלי יותר.

דרכה של סטיקספיי אל הבורסה היתה רצופה במהמורות. הסכם המיזוג עם חברת הספאק נחתם בתחילת חודש מרץ וייעד לסטיקספיי שווי שוק של 813 מיליון דולר. אולם על רקע הרעה בביצועים הכספיים של החברה ובתנאי השוק, השווי נחתך בחודש ספטמבר ביותר ממחצית, לכ-365 מיליון דולר. לפי דו"ח שפרסמה החברה בחודש ספטמבר, הכנסותיה במחצית הראשונה של 2022 הסתכמו ב-3.3 מיליון דולר – ירידה חדה לעומת 10.9 מיליון דולר מכירות במחצית הראשונה של 2021.

מחסור ברכיבים ומלחמה באוקראינה

החברה הסבירה שהירידה נבעה ממחסור ברכיבים שהוביל לעיכוב בהזמנות, ומביטולי הזמנות על רקע אי-הוודאות בשוק הלוויינות שנגרמה בין היתר בעקבות המלחמה באוקראינה. על רקע זאת, החברה גם הורידה את תחזית ההכנסות שלה עבור 2023, מ-40 מיליון דולר ל-10 מיליון דולר. בספטמבר 2022 החברה קיבלה הלוואה של 55 מיליון דולר מפרנסיסקו פרטנרס.

גם הכסף שהחברה קיוותה לגייס ממשקיעים מוסדיים דרך מנגנון ה-PIPE, היה נמוך מהתחזית, שכן עם חתימת הסכם המיזוג הודיעה סטיקספיי שהיא מתכננת לגייס עד 75 מיליון דולר. לאחר מכן תוקן הסכום ל-29 מיליון דולר, ובסופו של דבר החברה גייסה כ-20 מיליון דולר בלבד. במקביל היא התמודדה עם פטירתו של מייסד ומנכ”ל החברה, יואל גת זכרונו לברכה, שבועות ספורים לאחר החתימה על הסכם המיזוג. בחודש יולי מונה לתפקיד המנכ"ל דויד ריפשטיין, שניהל בשנים האחרונות את חברת GreenRoad.

אנטנות ללווייני LEO

חברת סטיקספיי הוקמה בשנת 2012 על-ידי יוצאי החברות גילת רשתות לוויין ו-RaySat. החברה מפתחת שבבי ASIC ומסופי תקשורת לווייניים עבור יישומי דטה, בעיקר במערכי לוויינים מנמיכי רום (LEO). סטיקספיי השלימה פיתוח של אנטנה שטוחה מרובת-אלומות המבצעת סריקה אלקטרונית ללא חלקים נעים, ותומכת בשידור וקליטה של מספר אלומות בו-זמנית.

זוהי טכניקה מהותית עבור תקשורת עם לוויינים נמוכי-מסלול: בשונה מלוויינים גיאו-סטציונריים, החגים בגובה של 36 אלף קילומטרים מעל כדור הארץ ועל כן ניצבים באופן יחסי בנקודה קבועה ביחס לאנטנה, לווייני LEO חגים בגובה של מאות קילומטרים, ועל כן המיקום שלהם ביחס לאנטנה משתנה כל הזמן והאנטנה צריכה לעקוב ולהחליף בין לוויין ללוויין. ביולי 2022 היא הדגימה יכולת קישוריות בין לוויינים מנמיכי רום (LEO) לבין תחנת קליטה קרקעית ניידת בטכנולוגיית הדור החמישי (5G). הטכנולוגיה פותחה במסגרת תוכנית Sunrise של סוכנות החלל האירופית (ESA) ובסיוע סוכנות החלל הבריטית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , חלל , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תעופה וביטחון , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: SPAC , סטיקספיי