זינוק של 129% ברווח הנקי של סיליקום

31 אוקטובר, 2022

יצרנית כרטיסי התקשורת סוגרת רצף של 71 חודשים של רווח נקי. "הביקוש למוצרים שלנו מעולם לא היה כה גבוה ומצד שחקני שוק רבים כל כך," אמר המנכ"ל לירון אייזנמן, בדוח הרבעוני הראשון מאז החליף את שייקה אורבך

חברת סיליקום (Sillicom) דיווחה היום (ב') על הכנסות של 39.2 מיליון דולר, גידול של 19% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021. הנתון המרשים ביותר בדו"ח היה זינוק של 129% ברווח הנקי ל-6 מיליון דולר. זהו הרבעון ה-71 ברציפות שסיליקום מסיימת ברווח נקי. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו הכנסות החברה ב-105.4 מיליון דולר, עלייה של 14%, ורווח נקי של 12.7 מיליון דולר, עלייה של 75%. מניית החברה מטפסת ב-9% במסחר בנסד"ק היום.

בסיליקום צופים הכנסות של 43-45 מיליון דולר ברבעון הרביעי וכ-149-150 מיליון דולר בשנת 2023 כולה. בחברה מציינים כי אמנם חל שיפור בזמינות הרכיבים, אך המחסור הקיים עדיין פוגע במידת מה ביכולתה לספק את מלוא הביקושים, ולולא המחסור ברכיבים תחזית ההכנסות השנתית היתה גבוהה יותר. בסיליקום מדווחים גם על היקף שיא של זכיות תכנון.

סיליקום מפתחת ומייצרת כרטיסי האצה ותקשורת לרשתות תקשורת. החברה נהנית ממגמה בעולם הטלקום שקיבלה את הכינוי “פיצול והפרדה” של רשתות התקשורת (Decoupling and Disaggregation). מדובר בהפרדה גוברת בין מרכיבי החומרה ומרכיבי התוכנה בתשתיות התקשורת, החל מרמת הרשתות המקומיות והאזוריות, עבור לתקשורת בין שרתים במרכזי נתונים וכלה בתשתיות טלקום קוויות ואלחוטיות (סלולריות).

לירן אייזנמן, מנכ"ל ונשיא סיליקום, אמר: "התוצאות החזקות ממחישות את המודל העסקי החזק שלנו, שהזניק את הרווח התפעולי שלנו ל-18%. למרות שהמחסור ברכיבים פגע בנו במידה מסוימת, שיעור האספקה הגבוה שלנו עמד לטובתנו, הן מול לקוחות קיימים והן מול חדשים."

עבור אייזנמן היה זה הרבעון המלא הראשון שלו בתפקידו כמנכ"ל החברה, וזאת לאחר שנכנס לתפקיד בחודש מאי במקום של שייקה אורבך, שניהל את החברה במשך 21 שנה. אייזנמן: "מעולם לא חווינו ביקוש כה גבוה מצד שחקני שוק רבים כל כך, והדבר הגדיל את שוק היעד שלנו. יחידות הקצה, שפיתחנו בתחילה עבור שוק ה-SD-WAN, התבררו כמתאימים ליישומים ושווקים רבים יותר."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: סיליקום