אלתא פיתחה ערכת מודיעין אלקטרוני לכוחות קרקע ניידים

8 נובמבר, 2022

מערכת TacSense נועדה לסייע ליחידות בשטח להתגבר על תופעת “העיוורון האלקטרוני”. התעשייה האווירית מסרה שהיא קיבלה הזמנה של כמה עשרות יחידות עבור לקוח ראשון של המערכת

חברת אלתא (Elta) הנמצאת בבעלות התעשייה האווירית, הכריזה על מערכת לוחמה אלקטרונית המיועדת לשימוש כוחות הים והקרקע, בהם כוחות ניידים ואפילו יחידות חי"ר אשר יכולות לשאת את המערכת על הגב ולפרוס אותה בשטח. המערכת החדשה, בשם TacSense, היא מערכת מודיעין טקטית (Tactical Electronic Intelligence) הכוללת יחידת מודיעין תקשורת (COMINT) ויחידת מודיעין אותות אלקטרוניים (ELINT).

המערכת נועדה לספק לכוחות קטנים יכולת זיהוי אלקטרונית ברמה הנהוגה כיום במערכות מודיעין אלקטרוני בסדר גודל אסטרטגי, ולסייע ליחידות בשטח להתגבר על תופעת “העיוורון האלקטרוני”. התעשייה האווירית מסרה שהיא קיבלה הזמנה של כמה עשרות יחידות עבור לקוח ראשון של המערכת.

מערכות TacSense מספקות מענה לשינויים בשדה הקרב המודרני: יחידות קטנות ומל"טים זעירים נעזרים במערכות מכ"ם קטנות וניידות כדי לאתר מטרות ולכוון אליהן אש. הן מפעילות אמצעי תקשורת מתוחכמים ואפילו אמצעי שיבוש אלקטרוניים. המערכות החדשות יכולות לקלוט תקשורת של היריב ולאכן אותה, ולזהות מתי ובאיזה אופן היחידה המפעילה נמצאת תחת מעכב מערכות המכ"ם של היריב. המערכת מפעילה אמצעי גילוי המאפשרים גם לזהות כוחות סמויים או מוסווים, שכיום לא ניתן לאתר אותם באמצעות מכ"ם או מערכות אלקטרו-אופטיות (EO/IR).

המוצר מופיע באתר של התעשייה האווירית גם תחת שם הקוד ELL-8395. שם נמסר שהוא מכסה את טווח התדרים 0.5GHz-18GHz ויכול לעקוב אחר כמה מאות מטרות בו-זמנית. הוא כולל ממשקי התחברות המאפשרים לשלב אותו במערך מודיעים אלקטרוני גדול, עד לרמת הזירה, כמו למשל מערכת ELI-8700 Unified SIGINT Center של אלתא.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכ"ם , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלתא , לוחמה אלקטרונית