"התקופה תחת אינטל היתה מאוד מוצלחת"

7 דצמבר, 2022

מובילאיי דיווחה על גידול של 38% בהכנסות ל-450 מיליון דולר, וצופה כי ההכנסות ב-2022 יסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר. 3 מותגים נוספים של קבוצת גילי הסינית יטמיעו את מערכת הנהיגה האוטונומית SuperVision החדשה

[בתמונה למעלה: מכונית חשמלית של Zeekr הסינית, המצוידת במערכת החישה ההיקפית SuperVision של מובילאיי]

חברת מובילאיי (Mobileye) דיווחה היום (ד') על הכנסות של 450 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של 38% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021. עם זאת, ההפסד הנקי תפח מ-26 מיליון דולר בשנה שעברה להפסד של 46 מיליון דולר ברבעון האחרון.  צבר ההזמנות של החברה עומד על 54 מיליון מערכות עד 2030. זהו הדו"ח הרבעוני הראשון שמפרסמת מובילאיי לאחר פיצולה מאינטל והנפקתה מחדש כחברה ציבורית בחודש אוקטובר.

החברה צופה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי ינועו בין 527-546 מיליון דולר, וכי בסך הכול בשנת 2022 יסתכמו ההכנסות ב-1.831-1.849 מיליארד דולר. מנכ"ל ומייסד-שותף של מובילאיי, אמנון שעשוע, ציין כי הנפקתה המחודשת של מובילאיי כחברה ציבורית עצמאית היא נקודת ציון חשובה בתולדות החברה, והתייחס גם לתקופה תחת אינטל. "התקופה שבה היינו בבעלות אינטל, ובמהלכה פעלנו מתחת לרדאר, היתה מאוד מוצלחת. ביססנו את מעמדנו המוביל בתחום מערכות העזר הבטיחותיות [ADAS], ובה בעת פיתחנו את אבני הבניין הטכנולוגיים שתומכים בפורטפוליו מוצרים המכסה את כל הטווח שבין ADAS לנהיגה אוטונומית."

לפי תשקיף שהגישה לרשות לניירות ערך בארצות הברית לקראת ההנפקה, כלל הכנסות החברה עד כה התבססו על מכירת מערכות ADAS. ואולם, בדו"ח הנוכחי ציינה החברה כי המערכות החדשות שהשיקה באחרונה, וכוללות תכונות מתקדמות יותר של נהיגה אוטונומית, מתחילות לתרום תרומה גדולה יותר לתמהיל ההכנסות.

אחת ממערכות הדגל המתקדמות בפורטפוליו של מובילאיי  היא מערכת החישה ההיקפית SuperVision, המספקת יכולות ADAS, ויכולות נהיגה אוטונומית ללא ידיים על ההגה (Hand Free) בכבישים בין עירוניים, לרבות מעבר נתיבים וביצוע חנייה אוטומטית. מערכת SuperVision מבוססת על 11 מצלמות המותקנות בכלי הרכב מכל צדדיו: שבע מצלמות לצילום רחוק וארבע מצלמות לצילום אובייקטים הסמוכים למכונית.

במסגרת הדו"ח הרבעוני דיווחה מוביליאיי כי שלושה מותגי רכב נוספים, המשתייכים לקבוצת הרכב הסינית Geely, ישיקו ב-2023 דגמים הכוללים את מערכת SuperVision. המערכת כבר מותקנת כיום במותג הפרימיום החשמלי של Zeekr של Geely. במובילאיי ציינו כי מכירות SuperVision הובילו לכך שמחיר המכירה הממוצע של החברה עלה מ-45.7 דולר ל-53 דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: מובילאיי