הזמנה מסחרית ראשונה לדוטס ננו

11 דצמבר, 2022

תספק את פתרונות התיוג הננו-מטריים לכרמי ביוטק הישראלית, לצורך תיוג חומרים ביולוגיים. לא מכבר השלימה החברה גיוס של 5.15 מיליון דולר וקיבלה אישור פטנט בארצות הברית

חברת דוטס ננו (Dotz Nano) מכפר סבא, המפתחת חומרים ננו-מטריים לתיוג ומעקב אחרי סחורות, דיווחה על הסכם מסחרי ראשון, עם חברת הביוטק הישראלית כרמי ביוטק (Carmi Biotech), המספקת שירותים לוגיסטיים לחברות ביוטק. היקף ההזמנה עומד על 700 אלף אירו, ובדוטס ננו צופים הזמנות המשך בשבועות הקרובים.

המשלוח מדוטס-ננו ישמש את כרמי ביוטק כחלק מהשירות שהיא מספקת לחברת הפארמה האירופית Orgenesis, העוסקת בתחום פיתוח תרופות על בסיס ריפוי גני (gene therapy). הפתרונות של דוטס-ננו ישמשו את Orgenesis לצורך תיוג חומרים ביולוגיים.

ההסכם הוא תולדה של שיתוף פעולה שחתמה דוטס-ננו בחודש אפריל עם חברת TheraCell Labs היוונית, חברת-בת של Orgenesis. דוטס-ננו העריכה, עם החתימה על שיתוף הפעולה, כי הוא יניב לחברה לכל הפחות 5 מיליון דולר בשנה הראשונה. שתי החברות גם יפעלו לפתח פלטפורמה לתיוג חומר גנטי המופק ממטופלים, ודוטס-ננו תקבל 5% מהמכירות העתידיות של הפלטפורמה. 

לא מכבר זכתה דוטס ננו להשקעה בהיקף של 5.15 מיליון דולר מ-Lind Global Fund II של Lind Partners, לצורך האצת מסחור מוצרי החברה. ההשקעה ניתנה בתמורה להקצאת מניות פרטית. דוטס-ננו נסחרת בבורסה של אוסטרליה לפי שווי שוק של 150 מיליון דולר אוסטרלי.

חתימה ביולוגית למניעת זיופים

בחודש יולי אישר משרד הפטנטים האמריקאי את בקשת הפטנט של דוטס ננו עבור שימוש בחומר הננו-מטרי שפיתחה לצורך סימון, זיהוי ואימות אותנטיות של נוזלים בתכולה גדולה (bulk liquid), כמו למשל מוצרי נפט המשונעים בחביות ובמיכלים.

דוטס ננו מייצרת ומשווקת חומר ננומטרי מתקדם הקרוי Graphene Quantum Dots, אשר יכול לשמש למגוון של יישומים תעשייתיים פוטנציאליים. לחומר של דוטס-ננו יש תכונה ייחודית: כשהוא נחשף לאור אולטרה-סגול (UV), הוא מחזיר אנרגיה במגוון צבעים המשתנים בהתאם לגודל האנרגיה – סגול כהה, כחול, אדום, ירוק וכדומה. בשל תכונה זו, ניתן להשתמש בחומר כסמן לצורך מעקב וזיהוי זיופים של מוצרים. כלומר, החומר משמש כמעין חתימה ביולוגית ייחודית שמוכיחה שהמוצר אינו מזויף.

בתעשיית החומרים הננו-מטריים משתמשים כיום בעיקר בחומרים לא-אורגניים כגון מתכות, שבשל רעילותם הגבוהה לא ניתן לעשות בהם שימוש ביישומים רבים. לעומת זאת, המוצר של דוטס-ננו מתבסס על חומר הקרוי גרפן (Graphene). הגרפן הוא החומר החזק ביותר ואחד החומרים הדקיקים ביותר הידועים למדע כיום. הגרפן הינו חומר אורגני שקוף, דחוס מאוד, ואינו רעיל.  מלבד זיהוי זיופים, החומר של דוסט-ננו יכול לשמש לצורך תיוג ועקיבה בתעשיות הנפט והגז, הכימיקלים והפולמרים, כמו גם כסמן ביולוגי בהדמאות רפואיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: דוטס-ננו