שבבי V2X של אוטוטוקס יותקנו בכבישי גרמניה

20 דצמבר, 2022

בחודשים הקרובים יותקנו באוטוסטרדה 150 יחידות תקשורת ראשונות. אלפי יחידות נוספות מיועדות להיפרס בעתיד הקרוב. הן יספקו לנהגים יקבלו התראה דיגיטלית במרחק של ק"מ לפני אזור העבודות הממשי

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Afusoft הגרמנית, שבמסגרתו תוטמע מערכת V2X ראשונה בגרמניה ברשת האוטוסטרדות הפדרלית אוטובאן (Autobahn) ובכבישים נוספים. מטרת הפרוייקט היא לשפר את נוחות ובטיחות הנסיעה בכבישים.  חברת Afusoft הוקמה בשנת 2002 ומתמחה בטכנולוגיות תקשורת, ניווט ואבטחה. בין לקוחותיה: חברות שילוח, מחלקות תחזוקה של כבישים וניהול בנייה, יחידות כיבוי אש, שירותי חירום ועוד.

במסגרת שיתוף הפעולה, יוטמעו שבבי V2X של אוטוטוקס ביחידות תקשורת של Afusoft המצויות בצידי הדרך (RSUs). כיום פרוסות כבר 2,000 יחידות בערים ובכבישים בגרמניה. בחודשים הקרובים יותקנו 150 יחידות ראשונות באוטובאן, ואלפי יחידות נוספות מיועדות להיפרס בעתיד הקרוב. עד עתה, כשנהגים התקרבו לאזור שבו התבצעו עבודות בכביש, התנועה נותבה לנתיב אחר באמצעות חיצים מוארים שהותקנו על רכבי שירות. יחידות התקשורת ושבבי אוטוטוקס יספקו לנהגים יקבלו התראה דיגיטלית במרחק של ק"מ לפני אזור העבודות הממשי.

צבר הזמנות של 200 מיליון דולר

הפרוייקט כולל סיוע לרכבי חירום והצלה. רכב החירום יוכל לשלוח ליחידת התקשורת בקשה לקבלת עדיפות בדרך בעת שהוא מתקרב לצומת והמערכת תאפשר לו לחצות את הצומת באור ירוק ללא כל עיכוב. חגי זיס, מנכ"ל Autotalks, מסר שמבחינת החברה מחדובר בציון דרך היסטורי, אשר מגיע לאחר מספר שנים של שיתוף פעולה בין שתי החברות: "הבחירה בנו כספקי V2X בהתקנים הראשונים של תחבורה מקושרת באוטוסטרדות של גרמניה היא צעד משמעותי לקראת פריסה רחבה".

שבב ה-V2X של אוטוטוקס הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על כלי-רכב או משתמשי דרך מוסתרים אחרים, גם בתנאי מזג אוויר ותאורה גרועים. כיום עובדת אוטוטוקס מול 8 יצרניות רכב (OEMs). בשנה האחרונה היא הגדילה את את צבר ההזמנות שלה לכ-200 מיליון דולר. מאז הקמתה, אוטוטוקס גייסה כ-150 מיליון דולר וומעסיקה כ-120 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת. בימים אלה היא מגייסת עובדים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: V2X , אוטוטוקס