ספידווליו מאיצה את אסטרטגיית ה-M&A

20 דצמבר, 2022

חתמה על מזכר הבנות לרכישת חברה בתחום התוכנות המשובצות. "המטרה שלנו היא לספק ללקוח את היריעה הרחבה ביותר בעולמות הפיתוח המודרניים. תוכנות משובצות ו-IoT הם חלק ממחזור החיים"

חברת ספידווליו (SpeedValue), חברת-האם הציבורית של בית התוכנה קודווליו (CodeValue), דיווחה באחרונה לבורסה בתל-אביב כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה בחברת תוכנה ישראלית העוסקת בתחום מערכות משובצות תוכנה, אפליקציות ו-IoT. אם תושלם העסקה, בחודש מרץ לפי ההערכה, ספידווליו תשלם כ-3 מיליון שקל תמורת 51% ממניות החברה ועוד תגמול על בסיס רווחי החברה הנרכשת ב-2024. על פי הצהרותיה של החברה המיועדת לרכישה, רווחיה לפני מס ב-2022 יסתכמו ב-3 מיליון שקל.

הרכישה המיועדת היא נדבך נוסף באסטרטגיית ה-M&A של קודווליו שמטרתה לבסס את מעמדה כספקית מקצה-לקצה של שירותי פיתוח בענן ומיגרציה לענן, וכן להרחיב את כוח האדם שלה כך שתוכל לתת מענה, כספקית שירות פיתוח, למיזמי פיתוח של חברות ישראליות. בשיחה עם Techtime גילתה מנכ"לית קודווליו כי החברה מצויה בימים אלה במספר תהליכי M&A בשלבים שונים. בחודש ספטמבר חתמה ספידווליו על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה בחברת סייבר ישראלית המספקת פתרונות בתחומי התגובה לארועי סייבר ובדיקות חדירה.

"המטרה שלנו היא לספק ללקוח את היריעה הרחבה ביותר בעולמות הפיתוח המודרניים. המיקוד שלנו הוא בענן ובמיגרציה לענן, אבל התהליכים האלה כוללים לפעמים גם עיסוק בתוכנות משובצות ו-IoT, ואנחנו רוצים לתת את הערך המוסף הזה. מערכות משובצות תוכנה הן חלק מכל מחזור החיים, וחשוב להכיר אותן. זה מאפשר להבין את כל המערכות של הלקוחות."

זרוע החוץ מתרחבת למדינות נוספות

אחד היעדים המרכזיים של פעילות ה-M&A היא חיזוק זרוע ה-offshore של החברה, המרוכזת במדינות הבלקן כמו רומניה, בולגריה והונגריה. ספידווליו רכשה בשנתיים האחרונות מספר בתי תוכנה באזור, חלק מהרכישות הושלמו וחלקן עוד בתהליכים. המטרה של הרכישות הללו היא בעיקר לבסס כוח עבודה חזק ומיומן, שיוכל לספק, מרחוק, תחת ניהול ישראלי, שירותי פיתוח ללקוחות קודוואליו.

לדברי שם טוב, המודל הזה דווקא מחזק את האקוסיסטם בישראל. "מזרח אירופה היא אידיאלית מבחינת אזור זמן, מנטליות ורמות שכר. יש לנו פעילות בשנה וחצי האחרונות ברומניה ואנחנו מתרחבים לבולגריה והונגריה. יש לנו אג'נדה מאוד ברורה: אנחנו צריכים לשמור על העבודה בישראל, על הניסיון המהותי. אבל יש בעיה של סקייל ותקציבים. המודל שלנו מתבסס על Global Delivery. כלומר, אנחנו מייצרים צוותים משולבים אבל ההובלה של הפרויקטים נשארת פה, מבחינת החדשנות, המקצועיות ודרכי העבודה. זה עוזר לפתח את המיומנות של האנשים שלנו בהסתכלות גלובלית."

ספידווליו פועלת בתחומי הדיגיטל והענן, שהינם התחומים הצומחים והחמים ביותר של עולם ה-IT. לקבוצה כ-200 אנשי פיתוח תכנה וארכיטקטורה, UX/UI ומפתחי DEVOPS המספקים שירותי טכנולוגיות מידע נרחבים למאות לקוחות בישראל, הפועלים בתחומים שונים, כגון היי-טק, בנקאות ופיננסיים, ביטחון ועוד.

שם טוב: "הקורונה האיצה את מגמת המעבר לענן, גם בענפים שפחות אימצו את התשתית הזו כמו בנקאות ומגזרי הצבא והממשלה. יש דגש כיום על ארכיטקטורה של מולטי-קלאוד ואופטימיזציה בענן. התשתית הזו יכולה לעזור בהתייעלות של ארגונים שנותנים שירות ללקוחות דרך הענן או העננים. אבל זו מיומנות מורכבת. כשמתכננים את נכון את הארכיטקטורה ומרכיבי התוכנה – יש לזה תועלת כלכלית עצומה, וזה חשוב בימינו."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: SOFTWARE , חדשות , מיזוגים ורכישות , ענן

פורסם בתגיות: CodeValue , טלי שם טוב , ספידווליו