איירבאס הזמינה מאורביט מערכות ניהול שמע בהיקף של כ-4 מיליון דולר

21 דצמבר, 2022

מתחילת השנה קיבלה הזמנות בהיקף של כ-14.5 מיליון דולר עבור מערכות ניהול קשר ושמע מוטסות. זכתה ב-2020 בתחרות פיתוח מערכת השמע עבור מטוסי F-16 החדשים

בתמונה למעלה: מטוס התדלוק האמריקאי KC-135 מצוייד במערכות ניהול הקשר והשמע של אורביט

חברת אורביט מנתניה (Orbit Technologies) קיבלה מחברת איירבאס (Airbus) הזמנות בהיקף של כ-4 מיליון דולר לאספקת מערכות ניהול קשר ושמע דיגיטליות מוטסות, אשר יסופקו בשנים 2023-2030. החברה תספק את מערכות ADAMS המיועדות לשימוש במטוסי משימה גדולים. הפתרון משלב את ניתוב השמע והנתונים בקרב אנשי צוות שונים ובכלל זה התחזוקה, הטכנאים ומערכות התקשורת וההקלטה של המטוס. מערכת ADAMS הינה מעין אינטרקום פנימי ודיסקרטי התומך בעד 20 משתמשים בעלי יכולת מלאה ועד 8 משתמשים בעלי יכולת אינטרקום בלבד. הוא כולל 16 מכשירי רדיו, 31 מקלטים ו-6 יציאות הקלטה.

בשבוע שעבר החברה דיווחה על עיסקה אסטרטגית בתחום מערכות השמע המוטסות: יצרנית מטוסים אמריקאית ביצעה הזמנה בהיקף של 2.6 מיליון דולר לאספקת מערכות ניהול שמע דיגיטליות ממשפחת AMS, אשר פותחו עבור מטוס קרב הנמצא בשימוש חיל האוויר האמריקאי. המערכות יסופו ללקוח במהלך 2023-2024. מדובר למעשה בהזמנת המשך להזמנה קודמת של הלקוח, בהיקף של כ-1.2 מיליון דולר.

מערכות AMS מבוססות על טופולוגיית Dual IP Ring של החברה, ומספקות יכולת שמע תלת מימדית, הפחתת רעשים אדפטיבית בהתאם לתנאי הסביבה, יתירות ויכולת התאמה לכלי טיס בכל גודל, אזרחיים וצבאיים. הטופולוגיה הזו מבוטססת על רשת איתרנט פנימית הבנויה בתצורת טבעת כפולה, שבה כל יחידת משתמש כוללת את כל משאבי העיבוד הדרושים שלה ומשדרת את המידע בשני כיוונים בו-זמנית. כלומר אין יחידה מרכזית אחת המנהלת את כל הרשת.

התחום הצומח של מערכות קשר ושמע

בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו המכירות של אורביט בכ-42.6 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-38.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-452 מיליון דקל. אומנם השוק העיקרי של החברה הוא בתחום מערכות תקשורת ועקיבה אלחוטיות, אולם תחום מערכות השמע נמצא בצמיחה.

באפריל היא קיבלה הזמנה מחיל האוויר האמריקאי לאספקת מערכות שמע בהיקף של כ-3.2 מיליון דולר עבור מטוסי KC-135 (בתמונה למעלה), ובספטמבר היא קיבלה הזמנה מיצרנית מטוסים אמריאית לפתח עבור מערכת שמע חדשה, בהיקף כולל של כ-4.7 מיליון דולר. בחודש אוגוסט 2020 החברה דיווחה על זכייה בתחרות על פיתוח מערכת שמע תלת-מימדית לדור הבא של מערכות קשר ושמע במטוסי 16-F של לוקהיד מרטין, שבחרה במערכת Orion של אורביט. השתיים חתמו על הסכם מסגרת לפיתוח וייצור המערכת בהיקף משוער של כ-46 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: אורביט