אופיר עזריאל מחליף את אריה הלזבנד בניהול אסטרוסקייל ישראל

22 דצמבר, 2022

החברה מפתחת לווייני שירות המיועדים לפנות אשפת-חלל ולבצע עבודות תחזוקה המאריכות את חייהם של לווייני תקשורת. הפעילות בישראל מבוססת על חברת אפקטיב ספייס שנמכרה לאסטרוסקייל היפנית

בתמונה למעלה: אופיר עזריאל (מימין) ואריה הלזבנד. צילום: עמי ארליך 

אופיר עזריאל מונה לתפקיד מנכ״ל חברת אסטרוסקייל ישראל (Astroscale) במקומו של אריה הלזבנד, אשר הודיע על פרישתו. הלזבנד ימשיך לשמש כיועץ בכיר לחברה העולמית. חברת אסטרוסקייל היפנית מפתחת לווייני-שירות לפינוי אשפת חלל והארכת חיי לוויינים. היא הוקמה בשנת 2013 ומפתחת לוויינים לפינוי אשפת חלל, כמו חלקי טילים, חלקי לוויינים וחלקי ציוד שנשלח לחלל. החלקים האלה ממשיכים להקיף את כדור הארץ ומסכנים תוכניות חלל חדשות. לווייני החברה נצמדים אל הלוויין שיצא מכלל שירות באמצעות מגנטים, ומסיטים אותו ממסלולו. בחודש מרץ 2021 שיגרה אסטרוסקייל לחלל לוויין ראשון לפינוי פסולת, ELSA-d, שנועד להדגים את הטכנולוגיה. החברה נערכת לספק את השירות לממשלות ולחברות חלל פרטיות החל משנת 2025.

הפעילות של אטרוסקייל ישראל מבוססת על חברת Effective Space Solutions הישראלית, שנירכשה על-ידה ביוני 2020. אפקטיב ספייס פיתחה מיקרו-לוויין בשם Space Drone, אשר מספק שירותי הארכת חיים ללווייני תקשורת המצויים במסלול גיאו-סינכרוני בגובה של 36,000 ק”מ. אורך החיים של לווייני תקשורת מוגבל על-ידי כמות הדלק המצוי במיכליהם. הלוויין של ESS מיועד לגשת אל לווייני תקשורת בשלהי תקופת החיים שלהם, ולבצע פעילות שתאריך את חייהם, למשל אספקת דלק המייתרת במקרים רבים את הצורך לשגר לוויין חדש. בחודש שעבר היא חנכה בתל אביב חדר נקי לייצור והרכבת מערכות חלל, ומעבדה רובוטית אשר תשמש לפיתוח ובדיקת אלגוריתמים לאיתור אובייקטים בחלל והיצמדות אליהם.

גיוס עובדים נוספים

אסטרוסקייל ישראל מעסיקה כ-40 עובדים ומתכננת לגייס עובדים נוספים במסגרת איוש המעבדות החדשות. אריה הלזבנד הוא המנהל לשעבר של מפעל מבת חלל בתעשייה האווירית ומוותיקי תעשיית החלל הישראלית. הוא הצטרף לתעשייה האווירית בשנת 1986, והשתתף בהובלת תוכניות פיתוח וייצור של לווייני “אופק”, “עמוס” “טכסאר”, ו-“ארוס”. בחמש השנים שבהן ניהל את מבת חלל, היה אחראי לכניסת התעשייה האאווירית אל תחום הננו-לוויינים הנמצא כיום בצמיחה מהירה.

אופיר עזריאל (43) הוא בעל ניסיון של 20 שנה בתעשיית החלל. בשבע השנים האחרונות מילא את תפקיד סמנכ״ל הטכנולוגיות וסגן נשיא להנדסה באסטרוסקייל ישראל (ובגלגולה הקודם כאפקטיב ספייס). הוא ליווה את הלזבנד במהלך תהליכי הרכישה והמיזוג של החברה ופעל יחד עימו לבניית המעבדה לתכנון מכני, ייצור והרכבה של מערכות חלל תקניות ומעבדה רובוטית לראיה ממוחשבת. תוצרי המתקנים החדשים ישולבו בלווייני השירות של אסטרוסקייל העולמית. ״אסטרוסקייל ישראל היא מרכז מחקר ופיתוח חשוב עבור לווייני השירות שלנו״, אמר נשיא ומנהל אסטרוסקייל ארה״ב, רון לופז. ״אני משוכנע שתחת הנהגתו של אופיר, היא תמשיך להוות עמוד תווך בחברה העולמית ובתעשיית החלל הישראלית״.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , חלל , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אסטרוסקייל , הלזבנד , חלל , לוויינים