פיילוטים ראשונים בישראל לאוטובוס אוטונומי

5 ינואר, 2023

החודש ייצא לדרך פיילוט בשאטל אוטונומי ברחבי מתחם "שיבא", ובהמשך יוכנס לשירות בקו ציבורי בנהריה אוטובוס אוטונומי. האוטובוסים הם מתוצרת Otokar ומתבססים על תוכנת הנהיגה של Imagry הישראלית

בתמונה: אוטובוס של Otokar הטורקית. מקור: Otokar

בחודש הקרוב יחל בבית חולים "שיבא", הגדול בישראל, פיילוט ראשון מסוגו בהפעלה של רכב היסעים (שאטל) אוטונומי שיתנייד ברחבי המתחם הענק. בחודשים הקרובים יחל פיילוט נוסף, בעיר נהריה, שבו ישרת באחד מקווי התחבורה הציבורית בעיר אוטובוס אוטונומי. הפיילוטים הללו מתבצעים במסגרת "המיזם הלאומי לתחבורה ציבורית אוטונומית" של משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רשות החדשנות וחברת נתיבי איילון.

במסגרת המיזם נבחרו ארבע קבוצות שיבצעו ניסויים בהפעלת אוטובוסים אוטונומיים בישראל. הפיילוטים ב"שיבא" ובנהריה מובלים על ידי קבוצה הכוללת את את חברת "נתיב אקספרס" ואת חברת Imagry הישראלית, אשר פיתחה תוכנת נהיגה אוטונומית ברמות 3 ו-4, אשר מתבססת על רשתות נוירונים ואינה מצריכה מיפוי מראש. במסגרת הפיילוט תותקן מערכת נהיגה אוטונומית באוטובוסים חשמליים מדגם e-Centro מתוצרת Otokar הטורקית.

מערכת הנהיגה האוטונומית תושתת על התוכנה של Imagry, המפענחת את הסביבה החיצונית ומקבלת החלטות נהיגה, מצלמות מתקדמות ופלטפורמת העיבוד של אנבידיה לעולם האוטומוטיב NVIDIA DRIVE. הפיילוטים יימשכו כשנתיים והמטרה היא שבסיום הניסויים יתחילו מפעילי התחבורה הציבורית להפעיל את קווי השירות האוטונומיים באופן מסחרי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Imagry , אוטובוס אוטונומי , נהריה , נתיב אקספרס , שיבא