סמארט-שוטר עברה את מבחני משרד ההגנה האמריקאי, ומתחילה בייצור

12 ינואר, 2023

פיתחה עבור הצבא האמריקאי גרסה ייעודית של מערכת בקרת האש החכמה Smash. צפו בתיעוד וידאו של חיילים אמריקאים מיירטים רחפן באמצעות נשק קל המצוייד בכוונת

בתמונה למעלה: הגרסה של כוונת Smash לאחר שהותאמה לדרישות הצבא האמריקאי

חברת סמארט-שוטר (Smart Shooter) מקיבוץ יגור עברה בהצלחה באבן הדרך האחרונה של תוכנית משותפת עם משרד ההגנה האמריקאי לפיתוח מערכת בקרת-ירי לנשק-קל עבור צבא ארצות הברית, על בסיס הטכנולוגיה של החברה. 

פרויקט הפיתוח החל לפני כשלוש שנים והתבצע במסגרת התוכנית של משרד ההגנה לפיתוח יכולת אופטית שוברת שוויון לנשק אישי (Individual Weapon Overmatch Optic – IWOO). התוכנית מובלת על-ידי מחלקת IWTSD (Irregular Warfare Technical Support Directorate – לשעבר CTTSO) של משרד ההגנה, והיא ממוקדת בעיקר במתן מענה לאיום הרחפנים.

כעת מדווחת סמארט-שוטר כי עמדה בהצלחה ב"מבחן המוכנות הטכנולוגית" שערכה מחלקת IWTSD. במסגרת התהליך, נערכו סדרה של מבדקים וניסויי שדה בחימוש חי, לרבות בשעות הלילה. הניסויים בוצעו בשני אבות-טיפוס של המערכת ובדקו את עמידתם בדרישות המבצעיות שהוגדרו עבורה. במסגרת הפיתוח מול משרד ההגנה, סמארט-שוטר הוסיפה למערכת מסך גם תצוגה ויכולות הגדלת התמונה (זום), במטרה להגביר את המודעות המצבית של החייל. 

גם ההדק מקבל חוכמה

כעת, לאחר קבלת אישור על תכנון המערכת, סמארט-שוטר נערכת לתחילת הייצור הסדרתי של הכוונות שפותחו עבור צבא ארה"ב. בתחילה מדובר בייצור בהיקף קטן שהיקפו לא נמסר. יחד עם זאת, החברה מסרה שבמקביל לייצור הנוכחי, משרד ההגנה בחר לממש את האופציה לאספקת מערכות נוספות. במהלך השנה יימשכו המבדקים המבצעיים כדי להגדיר את יכולת המערכת לטווח מטרות על הקרקע ורחפנים ממרחקים שונים, ולפתח תורת לחימה.

חברת סמארט-שוטר הוקמה על-ידי שני יוצאי חטיבת הטילים של רפאל, המנכ”לית מיכל מור והטכנולוג הראשי אבשלום ארליך. החברה פיתחה את מערכת הבקרת-אש Smash, אשר מיועדת להתקנהבאמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער הנמצא כיום בשימוש מבצעי. המערכת  מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות הייחודית מאפשרת לחייל לכוון ללא מאמץ – מכיוון שברגע המתאים ההדק משתחרר באופן אוטומטי.

סרטון הווידאו למטה מתעד את מבחני האש ליירוט רחפנים שבוצעו במחלקת IWTSD של משרד ההגנה:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: DoD , סמארט שוטר