המשרד לאיכות הסביבה קנס את אלטק

17 ינואר, 2023

הקנס הושת על יצרנית ה-PCB בשל הפרות של חוק אוויר נקי בשנים 2019-2020. לפני כחצי שנה פרצה שריפה במפעל שהובילה לעיכובים במשלוחים ולהאטה זמנית במכירות

יצרנית המעגלים המודפסים אלטק (Eltek) עדכנה היום (ג') כי המשרד לאיכות הסביבה דיווח לה שבכוונתו להטיל עליה קנס בסכום של כ-600 אלף דולר, בגין חריגות מתקנות חוק אוויר נקי שבוצעו לכאורה בשנים 2019-2020. מאלטק נמסר כי החברה תבקש להקטין את גובה הקנס. חברת אלטק נמצאת בבעלות קבוצת ניסטק (Nistec), ומפעל הייצור שלה נמצא בפתח תקווה. באמצע חודש מאי 2022, פרצה אש באחד מהחדרים במפעל הייצור, אשר גרמה לנזק בציוד ולהשבתת הייצור למספר ימים.

החברה אומנם דיווחה שחזרה בתוך כשבועיים לפעילות מלאה, אולם המנכ”ל אלי יפה הודה שהשריפה פגעה ביכולת של החברה לספק מוצרים מוגמרים לחלק מהלקוחות, “והדבר גרם לירידה בלתי צפויה במכירות ולהגדלת ההוצאות”. אלא שלמרות נזקי השריפה, החברה דיווחה לפני כחודשיים על שיפור בתוצאות: בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו המכירות בכ-29.2 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 24.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה 2021.

במקביל, הוא מסר על המשך יישום אסטרטגיית הרחבת ושיפור תשתיות הייצור של החברה. יפה: "במהלך השנה האחרונה הגדלנו את מצבת העובדים של החברה בכ-18% (ככל הנראה מדובר בגיוס כ-60-70 עובדים חדשים). במהלך הרבעון השלישי התקנו והפעלנו שלוש מכונות ייצור חדשות, ואנחנו מתכננים להתקין שתי מכונות נוספות. כעת אנחנו נכנסים לשלב חדש בתוכנית ההשקעות בתשתיות ייצור, אשר יתבצע בשנים 2023-2024". חברת אלטק נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-25.5 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: PCB , אלטק , המשרד לאיכות הסביבה , זיהום אוויר , מעגלים מודפסים