Verobotics חשפה רובוט אוטונומי לניקוי חיצוני של גורדי שחקים

23 ינואר, 2023

הרובוט שוקל 10 ק"ג בלבד ומנקה כ-120 מ"ר בשעה, וגם אוסף מידע תחזוקתי כמו איתור סדקים ודליפות חום. החברה חתמה על הסכם הפצה בהונג קונג בהיקף של 5.4 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית Verobotics, שפיתחה פלטפורמה רובוטית לניקוי ותחזוקה של המעטפת החיצונית של בניינים רבי-קומות, ופעלה עד כה "מתחת לרדאר", יוצאת כעת לאור ומדווחת כי חתמה הסכם הפצה אסטרטגי בהונג קונג עם חברת הרובוטיקה Robocore, אשר נחשבת למפיצה הגדולה ביותר של מערכות רובוטיקה בהונג קונג.

ההיקף הכספי של ההסכם עומד על 5.4 מיליון דולר לתקופה של שלוש שנים, ובמסגרתו תספק רובוקור עשרות מערכות רובוטיות לחברות נדל"ן בהונג קונג. הונג קונג היא שוק אסטרטגי עבור הפיתרון של וורובוטיקס, בהיותה עיר משופעת בגורדי שוחקים, כאשר בשטחה מצויים למעלה מ-9,000 בניינים רבי קומות. פריסת הרובוטים אצל לקוחותיה של רובוקור תחל ברבעון השלישי של השנה. רובוקור היא אחת המשקיעות בחברת הרובוטיקה הישראלית Temi.

הרובוט מתאים לכל בניין

הפיתרון של וורובוטיקס מורכב מרובוט אוטונומי קל-משקל (10 ק"ג) בעל שתי זרועות, המתנייד על פני מעטפת הבניין באופן המזכיר אדם הצועד אנכית. ההתמצאות של הרובוט על פני שטח הבניין מתבססת על מערך מצלמות, וכן ניתן למפות את השטח באמצעות התוכנית ההנדסית של הבניין. אל הרובוט מתממשקת יחידת ניקוי, מעין רחפן אנכי זעיר, המצויד בשתי מברשות ויחידת דחף המצמידה אותן אל מעטפת הבניין.

היבט חשוב בפיתרון הוא האינטגרציה הפשוטה לבניין. כיום, המעלית שעליה ניצבים האנשים שמנקים את הבניין מתחברת לגג הבניין באמצעות מנוף כבד ויקר. וורובוטיקס פיתחה קננת חכמה שמאפשרת להתקין את הרובוט ללא צורך בתשתית מיוחדת. בשיחה עם Techtime, הסביר מנכ"ל ומייסד-שותף של ורובוטיקס, עידו גנוסר: "כל הגגות שונים זה מזה, וגם לרוב שטח הגג מבולגן, מוזנח ועם בעיות גישה. המטרה שלנו היתה לחולל מהפכה באופן האינטגרציה לבניין, ולייצר מערכת שתהיה אגנוסטית, כך שלא משנה מה קורה על הגג אנחנו יכולים בקלות להתקין אותה. הפתרונות החלופיים מנסים להחליף את העובד האנושי הניצב במעלית – אנחנו מחליפים את כל המנוף, שהפך למעין 'פיל לבן' בתעשייה".

ההספק של המערכת גבוה לאין שיעור מהספק של עובד אנושי. לפי ההערכה, עובד אנושי מספיק לנקות כ-50 מ"ר בשעה, ומתוך משמרת של 9 שעות הוא מנקה נטו כ-4 שעות. המערכת של וורובוטיקס, שיכולה לעבודה ברצף וגם בתנאי גשם ורוח, מסוגלת לנקות כ-120 מ"ר בשעה, ובמידה ומחברים מערכת בכל אחת מארבע הפאות של הבניין ניתן להשיג כיסוי אופטימלי.

פרויקטים בישראל, ארה"ב ואוסטרליה

למעשה, הרובוט של וורובוטיקס משמש כפלטפורמה בסיסית שאליה ניתן לחבר מטע"דים מסוגים שונים. מערך המצלמות המותקן על הרובוט משמש גם לאיסוף מידע ויזואלי על מעטפת הבניין שמאפשר לזהות סדקים, הצטברות חומרים ודליפות חום. לדברי החברה, המידע התחזוקתי שאוספת ומנתחת המערכת יכול לאתר ליקויים מוקדם ולחסוך הון רב בעלויות התחזוקה השוטפות של הבניין.

המערכת של החברה מותקנת כיום במספר בניינים בישראל, ובמהלך השנה צפויים לצאת לדרך מספר פרויקטים בארצות הברית. לחברה גם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הנדל"ן האוסטרלית Mirvak. "כשאנחנו מציגים בפני אנשים מעולם הנדל"ן את הגישה שלנו לבעיה ואת הפיתרון, המוצר כמעט 'מוכר את עצמו'. ה-ROI [החזר על השקעה] הוא כמעט מיידי."

וורובוטיקס הוקמה בשנת 2020 על ידי עידו גנוסר ואיתי לויתן. המשקיעה העיקרית בחברה הינה TAU Ventures, קרן ההון סיכון של אוניברסיטת תל אביב, לצד אנג'לים בכירים בתעשייה. החברה היא בוגרת המחזור השישי בתוכנית ההאצה של אינטל Intel Ignite. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: הונג קונג , וורובוטיקס , ורובוטיקס , עידו גנוסר